Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö TS 63% Råprotein 113 g/kg TS Smb.protein häst 46 g/kg TS Energi till häst 6,6 MJ/kg vara Råprotein 69 g/kg vara Energi 10,8 MJ/kg...
Svar
8
· Visningar
991
Hästvård ca 158-160 i mkh, grov, hbl. Letar transport men har ingenaning om vad hon kan väga.. Vad väger ex ett hbl på ca 170cm, normalbyggd???
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Solis
·
Foder & Strö Jag undrar om nån kan hjälpa mig med ett råd? Min häst har nyligen konstaterats ha fång. Just nu har hon ett fjolårshö som hon tuggar...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: ameo
·
T
Hästvård Lite långt men hoppas någon orkar ta sig tid och läsa och ge lite tips, skulle vara väldigt tacksam då:D! Börjar från början.. Jag...
Svar
11
· Visningar
2 243
Senast: Tornado
·
Hästvård Ja nu var det dax igen. fullblodet har skadat sig. fick ett sår för 3 veckor sedan och vet kom direkt då det verkade som att han fått...
Svar
12
· Visningar
2 515
Hästvård Om en häst har kotledsinflamation och blir behandlad för detta, sprutad i leden... Så ska den ju stå på boxvila ett tag efter detta...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Netted
·
T
Hästvård Hoppas denna tråd kom rätt!!!!!! :confused: Jag har en travare som jag har ägt i 6 år nu, har gamla veterinär papper på han sen...
Svar
9
· Visningar
1 279
Senast: Tezzan_83
·
M
  • Låst
Hästvård Hej är det nån som har nån erfarenhet av kraniosakralterapi på häst??funkar det bra??
Svar
1
· Visningar
587
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag behöver råd från er som har stor kunskap när det gäller foder. Bakgrund: I somras fick jag en ny inackordering som var mycket...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 226
Senast: bigganl
·
T
Hästvård Vi fick igår besked att min lilla älskling har knäledsinflammation i båda frambenen o högra bak. Han har dessutom pålagringar i bakknät...
Svar
15
· Visningar
5 084
Senast: nexxa
·
Hästvård Ska lägga jodopaxomslag på kusen över natten. Men undrar, vad för linda ska man ha? Ska man linda med typ vanlig fleece eller ska man...
Svar
4
· Visningar
2 959
Senast: MiniLi
·
P
Hästvård Hej! Var ute och tränade hoppning med mitt Vbl i lördags, ett ganska hårt pass. Dagen därpå när jag skulle ut på en lite tur i skogen...
Svar
7
· Visningar
1 588
Senast: Precious
·
M
Hästvård Vi har varit inne på ATG i dag med en femårig häst. Hästen har varit stel och konstig i flera månader, och nu fick vi förklaringen...
Svar
4
· Visningar
5 428
Senast: mammzan
·
V
Hästvård smittar rävskabb till häst :confused: eller är det bara till hunddjur:confused: svärmor har en tidig morgon sett en skabbräv smyga...
Svar
14
· Visningar
2 394
Hästvård Min häst har konstaterats halt på 3 ben, båda kotlederna fram och knäleden höger bak. På röntgenbilderna visade det sig att han hade...
Svar
7
· Visningar
2 331
Senast: Saigon
·
Hästvård ... Och Chilis vargtänder behöver ju dras.. Men han är inte veterinär vilket ju måste innebära att han inte får sedera eller ge...
Svar
9
· Visningar
1 637
A
Hästvård Jag har sto som gått nästan hela sitt liv utan skor. Vi har haft skor i omgångar beroende på hur mkt hon gått, underlag, etc. Nu är...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: sinner
·
L
Hästvård har en fundering... min ena häst började hosta för ett tag sedan..en sån där torr dammhosta, så jag har bytt ut höet mot ensilage...
Svar
5
· Visningar
1 831
Senast: lighty
·
Hästvård .. om en häst står upptjättrad dagligen på ett väldigt olämpligt ställe, dels finns risken att den tar sig lös, dels så står den med...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: boccia
·
Foder & Strö Sitter och kladdar med analysen och får till det nåt sånär, ganska hög proteinhalt, men det får gå... Behöver tillskottsfodra med...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix