Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård i måndags fick min häst korsförlamning för andra gången inom ett år. sist han fick det var 26 dec. ska in till atg den första dec för...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Senast: Fille
·
Hästvård Efter en vår med mkt olika hältproblem och annat är det nu skit igen!Pratade just med kliniken och fick en tid för undersökning i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
17 631
Senast: Train
·
I
Hästvård Hur är det egentligen med vetekli? Om man lägger in det i ett foderstatsprogram, visar det ingen skillnad i värdena. Men alla jag känner...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: lillarut
·
Foder & Strö Fodersäljaren var så snäll att de idag ringde dangrönt i danmark för att fråga om deras lucernpellets inneöll melass eller annan...
Svar
14
· Visningar
1 378
L
Hästvård ja som rubriken lyder så undrar jag hur många av ni bukare som vaccinerar mot botulism? i de stall jag är i råder det nämligen...
Svar
12
· Visningar
957
Senast: karaat
·
P
Hästvård Hej! Kanske måste avliva min häst. Hur går man till väga? Jag har svårt att se henne åka iväg till slakteri...och om det är det enda...
Svar
5
· Visningar
982
  • Låst
Hästvård Hej alla! Om jag nu måste avmaska mitt halvblod ska jag givetvis avmaska min shettis också, men hur många sprutor behöver jag köpa(en...
Svar
17
· Visningar
1 142
Hästvård Igår upptäckte jag att min häst hade en jämn svullnad över hela framsidan av vänster framknä. Det är inte jätte svullet men känns och...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: gulan
·
Foder & Strö Hur ofta ändrar ni era hästars foderstater??
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Jenny1
·
H
Hästvård är inne i hästköparplaner och har hittat en häst (6 år) på annons som verkar väldigt bra. problemet är bara att den har haft...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: ann80
·
Foder & Strö ger ni max hö och kraftoder giva ännu som hästarna skall äta resten av vintern eller har ni fortfarande några kg upp till full giva...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 322
Senast: ako
·
Hästvård Nu har jag fått två (nya:() täcken sönderstrimlade på lika många veckor. Börjar tröttna och vill ha tips på något som avskräcker den...
Svar
2
· Visningar
668
Hästvård Har börjat samla på mig lite sjukvårdsartiklar inför att jag får hem min häst i december, men vad behöver man igentligen ha! Både till...
Svar
7
· Visningar
1 319
C
Foder & Strö Jag har ett dilemma... Mitt halvblodssto (50% fullblod) har alltid haft svårt att hålla hull. Tills nu. I nuvarande stall verkar hon...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: Chiqitita
·
A
Foder & Strö Vårt grovfoder har dålig proteinhalt, har köpt kraft protein, då jag hört att de ska vara bra. Men inget står på säcken, hur man skall...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Annakarenina
·
Foder & Strö Har flyttat hästen till ett nytt stall där det finns både hösilage och vanligt torrhö. Du får själv välja vad din häst ska ha, du kan...
Svar
4
· Visningar
823
S
Foder & Strö Hej. Har några funderingar om foderjäst. Är det någon av er som använder foderjäst som ett proteintillskott, det räknas ju till...
Svar
5
· Visningar
2 101
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Startar nu en fodertråd där man skriver ner sina frågor max 3 st åt gången. Vad ger ni för kraftfoder till era hästar, och varför...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 456
Senast: Diana_F84
·
T
Hästvård Som sagt, strålbensförändring - inte så positiv prognos ... båda fram ... Nån som kan ge förslag på hur det gått för er. Förslag på...
Svar
4
· Visningar
3 552
Senast: Migo
·
Hästvård Min bäste hovis har slutat. Fick tips på en ny. Han är jättebra med hästen, förklarar och är kunnig. Har dock aldrig på åtta år varit...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix