Orkar inte mera !

Sv: Orkar inte mera !

Nä, fy jag börjar nästan gråta när jag ser filmsnutten på din snygging. Det riktigt skär i hjärtat när jag ser hur illa han går. Vad i hela friden kan det vara :confused:

En sån otroligt fin häst :love: Jag håller tummarna för er!!!

Tack alla för ert stöd. I morgon tror jag inte vi kommer att göra någon mer utredning. Har tappat räkningen på antalet utredningar vi gjort under hösten, utan resultat. Vad mer kan man göra än att röntga, bedöva, scinta, röntga igen, bedöva ännu mera, ta blodprover, rönta igen osv…… Vet. var skeptisk redan i slutat av aug innan vi gjorde scinten. Nu känns det som vi gjort allt i vår makt för att ta reda på vad de är och även försökt behandla. Men som ni ser på filmen, utan framgång…. :(Vad vet. funderade på sist är om det kan ha något att göra med hans shivering, men de går ju inte att få något svar på.

Usch...vad säger man:confused:

Kan du inte som ett sista strå ta ut HL eller Mo...berg?

Sådär rörde sig min innan han blev behandlad av HL- blev bra per omgående.
Var påverkad även fram av det.
Ringde kliniken o berättade.
Håller Tummen o tänker på dig- oavsett.

Kram

det ser ju nästan ut på din film som han haltar på båda bak, att det sitter något i korset?

har du testat några alternativa behandlingar?? finna många duktiga alternativare som fått hästar som veterinären dömt ut helt friska igen!

Nu har Kenzo galopperat vidare till de evigt gröna ängarna......:cry:

Kenzomedmat.jpg

Åh vad tråkigt med ett sådant avslut!
Men nu kommer han aldrig mer ha ont igen. Många kramar till dig i din sorg!

Många kramar till dig, beklagar sorgen.
Jätteledsam historia men du kan i alla fall känna dig säker på att du gjort allt du rimligtvis kunnat för att hitta och behandla problemet...

Ta hand om dig.

fick tårar i ögonen av din film.. vilken vacker pålle! men som sagt nu slipper han ha ont mer.. han är nog dig evigt tacksam för att du gjorde allt du kunde.. men tyvär så finns de inte alltid svar.. STOR KRAM!!! :cry:

Neej fy vad tråkigt :cry: Beklagar verkligen.... å tänker på er.

Fina Kenzo... men man får tänka på alla fina år man fick med dem
å att man gav dem ett bra liv efter Vrs....

Jag beklagar verkligen sorgen gumman, läste tråden först idag och jag har verkligen lusläst den, fick en (och fler) tårar i ögat när jag kom till slutet av tråden :cry: Du har kämpat vackert och det glädjer mig att du verkligen försökte göra allt för din "Totto-häst"... Nu har din häst sällsis av min f.d häst på de gröna ängarna, jag tror de har det riktigt bra. Massa bus och färskt gräs året runt utan risk för några som helst sjukdomar eller besvär. Massor av kramar till dig!!!!

fy vad tråkigt. :(
kommer han obduceras för att se vad som var fel?

skickar massa tröstkramar!!!!

Har läst hela tråden idag och har sett filmen. Usch, jag kan inte sluta gråta och känner så med dig.:cry:
Fy f*n vilken höst du har haft.

Skickar många tröstekramar.

Jag var på hästsjukhuset i Skara med en häst. Den ultraljudades i bäckenet av Henrik Nyberg. Jag kan inte tänka mig att ditt
försäkringsbolag inte skull betala en undersökning av honom. Han är en av sveriges skickligaste veterinärer med spec komp på
röntgen o ultraljud. Den undersökningen som dom vill skicka din häst på är väl den som gör hästarna jättesjuka? Kan blanda ihop
det med någon annan undersökning men jag har för mig att det är den som är radioaktiv... Hur som helst så hade jag släpat runt
min pålle till en mängd veterinärer för att hitta felet på honom, det tog Henrik 15 min att diagnostisera honom. Tel nr till Skara;
0511-275 50. Lycka till!

Min djupaste beklagan! Fy fan vad tråkigt!!! En tappsko!
Ena dagen har man dom och helt plötsligt inte mer.:cry:

Skittråkigt verkligen! Du har verkligen gjort allt du kunnat för din lilla häst!

Hemskt tråkigt att höra!

tröstkramar

Du tog ett stort steg idag, jag är imponerad att du klarade av att låta honom gå.

Du har min fulla respekt och jag hoppas att jag kan vara lika stark som du att ta ett sådant förfärligt beslut när det är dags för mina.

Nu ska jag kika på din minnesfilm.

Han har det bra nu din fina kille, om given av de älskade vänner som vi andra redan har i Trapalanda.

:cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Min häst skoddes av bak förra söndagen(26e april). Har promenerats och ridits(uteritter) efter det och gått väldigt bra. Idag så...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 510
Senast: Tsaren
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 535
Senast: Sasse
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård