korsförlamning, IGEN

Sv: korsförlamning, IGEN

om han inte vill äta lusern så leta efter ett foder som innehåller så lite stärkelse som möjligt. eggersmann har ett foder som heter revital cubes, särskilt framtagit för hästar med fång och kf. jag ger min fånghäst det, han är ganska kräsen av sig men gillar dessa pellets.

kan hända andra märken har liknande foder också.

just nu går han i lite större sjukhage.. eller hna går i den i vanliga fall oxå.. han har dåliga fötter och nu under en period har dom varit extra dåliga pga lera så därför har han fått stå i liten grus hage..
ska försöka fåhonom utdömd, det är inte bara korsförlamningen som spökar..

Nej, du skrev ju att han hade astma, varit halt på 2 ben+ att nu sist att han också har dåliga fötter...

Jag är en hopplös optimist så jag hoppas ändå att ni kommer på ett sätt som ni kan träna och tävla och trivas på. Men det är kanske svårt då hans astma kanske blir bättre av lösdrift men då är träningsmöjligheterna ofta inte lika bra...

Jobbigt läge, hoppas ni kommer på ngn lösning och att det inte tar allför lång tid med vad som nu beslutas.

det går ganska bra med astman, men han får äta medicin hela vintrarna, bara det kostar mig 500 kr i månaden. dessutom upptäckte vet på atg i våras att hans struplock sitter fel, det finns ett ord för det men kommer inte ihåg.. han ville först operera men vi bestämde att vi skulle vänta nu till hösten o kolla igen, för den kan "hoppa rätt" igen.. så det är en väldigt dyr häst jag har.. och problemet är inte att jag inte har råd för det har jag, annars skulle jag inte ha häst. MEN jag har aldrig pengar över till nåt annat. Har knappt råd att åka o simma en gång i veckan för att träna andra muskler än ridmusklerna..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 665
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg