Dr. Schaettes B.Ursonne

Sv: Dr. Schaettes B.Ursonne

Såg heller ingen skildnad på vår häst. Dom åt det iaf.

Ärende till Tyskland har man inte direkt ofta :D

*KL*
Och jag höjer ett varningens finger till alla som använder Schaettes produkter och har tävlingshästar.
Har själv haft supereffekt av en av deras örtblandningar för luftvägarna, skulle handla en ny spann genom en återförsäljare (tävlingsryttare) och de hade slutat sälja deras produkter helt av den enkla anledningen att tillverkaren INTE kan lämna garantier för att de är dopingfria då de inte kör tillverkningen i separata maskiner utan det finns klara risker att det kan finnas spår av andra blandningar än den man köper i som hamnat där genom att helt enkelt finnas kvar rester i maskinen och då de har örter med i vissa blandningar som är dopingklassade så är det en stor risk man tar om man tävlar.
(själv är jag vansinnig på det så jag inte har lyckats hitta någon likvärdig blandning som haft så bra effekt men jag vågar helt enkelt inte chansa nu när jag blivit varnad)

*KL*

Jag har nu gett min häst B. Ursonne i 1½ månad och märker redan resultat. Jag är jättenöjd med produkten. Så fin i päls, hull och hovar som min häst är nu har han aldrig varit tidigare.

*KL*

Ger sedan ett år tillbaka B.Ursonne till mina och är väldigt nöjd. Började med dem när jag fick hem en ny häst som inte såg rolig ut i hovarna och de är nu riktigt fina. Om det är tack vare mineralerna låter jag vara osagt men så länge hästarna är fina i hovar, päls och allmänt välmående får de käka vidare.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 806
Senast: Sonic76
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 821
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård