Om du menar lägga sig i, som att klampa in med stålhätta och knölpåk och säga att du gör helt fel, din häst plågas, du ska göra så här eller klappa ihjäl din häst. När man tillsammans med veterinärer, hovslagare, kiropraktor, equiterapeut foderrådgivare, flera engagerade lantbrukare med bra foder, gör allt man kan för sin häst kosta vad det kosta vill även om man är färdig att svälta och slita ihjäl sig själv när man arbetar som stallslav och gör allt i kollektivstall trots man har ryggmärgsskada och hjälper till vid fodringar, tu och insläpp. Men inte lyfter ett finger, när personen med ryggmärgsskada har stallpasset utan att denne då får sköta stallet själv, vilket går ut över dennes egna häst. Och i stället ringer djurskyddsinspektör flera gånger i veckan när du inte får din vilja igenom beträffande stallkompisens häst, anser jag att det är fel väg att gå.
Men om du menar att engagera dig, som att engagerat lyssna och diskutera i lugnt och ro med personen - "jaha, du och din veterinär, foderådgivare, foderleverantör, hovslagare, equiterapeut, kiropraktor tycker så. Ja, så kan man också göra - Det här fungerar för min häst och det är ju i och för sig inte säkert att det fungerar för din..." och återgälda all hjälp i stallet, även om det betyder att du kommer hem fem minuter senare till pojkvän eller hund hemma. Så tycker jag att det är rätt sätt att gå.