Sv: Magsår
Så dom hästar som står hos dig, är då ett AKUT fas? Om du läser, åter igen, handlar det om ett AKUT fas som JAG anser det vara om hästen har slutat äta. Det du pratar om är i största allmänhet.. Jag vet inte din bakrund (o inte du min heller förstår jag såklart) men att ge kraftfoder i det akuta stadium ej lämpligt. När det akuta stadiet är över, då är det rimligt att föra in kraftfoder i rimlig giva utifrån häst.
DU kanske inte anser det vara ett akut stadium för hästen, där TS för närvarande är och pratar om i tråden, det är då din åsikt, du får gärna ha den, framföra den, lika så jag med erfarenhet av just magproblematik och åtskilliga besök på klinik...
Och nej, man ska inte lita på vad andra gör/säger, man måste förlita sig på sin egen känsla, man kan lyssna, ta in och solla själv
Vad det gäller ditt inlägg om inte finns forskning, finns det just forskning om pelletrerat foder från ett biokemiskt bolag här i skåne som just forskat kring det.. Men eftersom vi nu inte ska stressa upp TS med mer än nödvändigt, o det är inte det tråden handlar om heller väljer jag att avstå från vidare kommentarer om det är.
Hoppas det löser sig för TS, varmaste hälsningar Nowa