Sv: Varför Täcken? (INGEN Kritiktråd)
Elektron och Tornblomma har ju faktiskt fullständigt rätt. Du har ju gjort en helt egen tolkning av vad rekommendationen ang. kyla, insekter och väta betyder, och helt tydligt skrivit ut i skrift att lagen säger att man bara får täcka sin häst om den är klippt, eller om det regnar in genom pälsen. Det är att citera fel, för det står ingenstans och det stämmer inte.
På vilket sätt citerade jag fel!? :S För att jag inte tröck på citat-knappen elr?
Vad har jag läst fel? Om det var bör eller ska? För min del har det inte ett dugg betydelse.
Hittade på resten själv? VAD har jag hittat på?
Elektron och Tornblomma har ju faktiskt fullständigt rätt. Du har ju gjort en helt egen tolkning av vad rekommendationen ang. kyla, insekter och väta betyder, och helt tydligt skrivit ut i skrift att lagen säger att man bara får täcka sin häst om den är klippt, eller om det regnar in genom pälsen. Det är att citera fel, för det står ingenstans och det stämmer inte.
*kl*
Det är ju numera djurskyddslag på att man INTE FÅR täcka i tid och otid, alltså Bara när hästen är klippt eller om det är riktig, riktigt snöstorm så att det kommer in mellan pälsen på hästen..
Senast ändrad: