Vad kan detta vara!??

Sv: Vad kan detta vara!??

Ja, jo jag tänkte fråga lite om dom har någon aning om vad det kan vara osv. Så.. ska ta och ringa imorgon, återkommer då! =)

Vi ska även ha stallmöte 20.00 imorgon, då ska detta tas upp.

rekomenderar att du bbara tvättar med vatten och grumme såpa. Smörj sedan Med Aloe Vera Gelly. Kompoisen fick hem en häst med rasp på hela smal benet. Efter någon månad syntes inget! Han var även jätte svullen.

Du hittar Gelly på www.horecare.se Det var de som hade denna häst och ville testa.

Hm, vet inte om du läst igenom tråden?? Vi vet fortf. inte vad det är, är det så bra att behandla mot något då?

vi har haft lite liknande "ben-problem" i vårt stall. genom de 5 åren jag varit här har några hästar fått konstiga ruvor på ett(!!) bakben. bara på en häst i taget, och det har inte verkat smitta (då det har dykt upp kanske på en häst/vinter,knappt). vet har inte vetat vad det har varit. smörjt med penicillin salva. problemen har varat ngn månad åt gången. hästarna har inte varit halta alls, bara "skorviga" och tjocka. svullnaden gått ner direkt vid körning.

min egen märr hade lite lite mugg i karledena bak. så mitt i allt var bakbenen så tjocka att hon inte alls kunde gå en morgon! vet menade då att detta berodde på lymfangit fr muggen (trots det var så lite och tycktes "oskyldigt"). hon fick penicillin i.m. och blev helt bra på ngr dagar.

Nu har jag precis lugnat ner mig. x)

Jag har ringt veterinären, det har även en annan i stallet gjort.
Det har ALDRIG nämnts någonting om foderallergi, och fodervärden hade inte nämnt nånting om någon svullnad eller att det pågått länge!
Veterinären vart riktigt arg nu, när denhär tjejen sätter veterinärens rykte på spel- Att ge en diagnos via telefon. Vem vill lita på en sådan?
Så nu är vi i stallet riktigt ledsna, besvikna, förbannade på denna tjej och hennes familj som även ljög ihop denhär historien.

Ikväll har vi stallmöte, och vi kommer inte tillåta något annat än att hon tar hit veterinär senast imorgon.

Heja! Heja! :bump::bump:

Lycka till i kväll! Hoppas att hon får sig en tankeställare och att pållen får den hjälp den behöver!

All heder åt dig som lägger ner så mycket på någon annans häst!! :bow:

Hoppas nu bara att ni kan få fodervärd/ägare på bättre tankar...

Tack! :) Fast för mig känns det som om det är min häst jag lägger ner tid/energi på.. Så för mig är det bara naturligt att man gör så! :D

Men iallafall. Dom ska ta ut vet. imorgon, hoppas dom gör det bara.

Hej.

Enligt vet. som kom hit på måndag så var det något med fodret ändå. Alltså inget smittsamt som tur var.

Eh va! Fodret, det var en nyhet. Jag finner detta ytterst konstigt.

Nej ingen soja. Endast betfor, korn och vetekli.. Men hon gav ungefär hälften av full giva på engång, utan att vänja in det långsamt. Fast den fulla givan är inte mkt att hurra för heller.. >.<

Bett ägarna om ursäkt?! För vad?

Herregud, folk som inte sköter om sina djur måste få hjälp på traven!

Till och med nu när vet. varit ute, och de fått instruktioner om vad som ska göras så lyder dom inte det likt förbannat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst fick förra hösten väldigt otäck mugg i ena karleden bak. Behandlade hela hösten (hade veterinär ute med) men det gav inte ed...
Svar
11
· Visningar
2 479
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka