Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Kom till stallet igår morse och upptäcker att min ponny, ligger ner i hagen. Väldigt skumt, kommer in i stallet o märker direkt att han...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Isbiteen__
·
Hästvård Om kliniken tar både blodprov och nässvabb (heter det så?) för att kolla vad min häst är drabbad av men inte lyckas få fram något...
Svar
14
· Visningar
1 241
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag har ett 7 årigt arabsto som den senaste veckan fått bulor ovanför ögonen i den "urgröpta delen". Hon är inte påverkad av det , inte...
Svar
19
· Visningar
8 329
Senast: frittan
·
Hästvård Dags att börja tänka på vinter å snö. Brukar alltid använda snösulor - tycker det är ett bra skydd mot vricknings- och halkskador. Men...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Tussemaja
·
Hästvård tvistade med mig själv vart jag skulle lägga tråden, så vill någon flytta den så varsegod! Funderade på idag om påverkan på hästens...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 270
Senast: mackan
·
Hästvård Vad finns det för alternativa behandlingar mot lindrig lymfangit om inte Hippotrim+ Finadyne hjälper?
2
Svar
29
· Visningar
4 393
Senast: lady_vip
·
T
Hästvård Känner en travare som vid trav på volt gör som ett litet galoppsprång med frambenen innan den börjar trava, saktar hon av gör hon samma...
Svar
2
· Visningar
642
Foder & Strö Man kanske inte får skriva ut företag här..? Men annars får gärna nån skicka PM om vart man kan lämna in höanalys i...
Svar
4
· Visningar
963
O
Hästvård Fick höra för någon dag sedan att dte bästa sättet att spara på hästens ben är att linda den när man rider. om man kan linda. nån som...
2
Svar
28
· Visningar
2 484
Senast: sinner
·
Hästvård Plasten man plastar hovarna med... när man öppnat en förpackning/tub, går det inte att spara den (med kork på) för att använda den vid...
Svar
6
· Visningar
2 344
Senast: juvelen
·
T
Hästvård Har i dagarna klippt min häst, eller snarare rakat en täckesklippning på henne. Just nu ser hon lustig ut med den skarpa skarven mellan...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: -Sharpay-
·
B
Hästvård Min häst vaccinerades i fredags både mot ringorm samt hästinfluensa. Min häst har inte ringorm och det finns ingen annan häst i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Bella_Bus
·
Hästvård har ni ALLTID era helklippta hästar täckade? (förutom i hage och eventuellt inomhus då) -tänker alltså främst på vid ridning.
Svar
15
· Visningar
1 381
Senast: rubytoo
·
Hästvård Fick alldeles nyss reda på att jag måste flytta mina hästar i ca 1 månad. Jag väljer då att ta hem dom till mig . Det har inte gått...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: kullerbytta
·
Hästvård Hur påverkas hästens leder av att man kyler efter träningspass och sedan släpper direkt i hage när det är kallt ute (under 0 grader)...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Clancy
·
J
Hästvård Hejsan! Jag tänkte rycka manen på medryttarhästen någon gång och jag vill gärna ha lite bra tips. Har ni något tips som gör det...
Svar
10
· Visningar
984
W
Hästvård Vad finns det för tillskott man kan ge/bör ge till en ung häst med början till pålagringar i kotan? Glukosamin, kondroitin, MSM...
Svar
18
· Visningar
3 338
Senast: Marita73
·
F
Foder & Strö Som rubriken lyder. Kraft grund är ju ett färdigfoder som man ska kunna ge som enda kraftfoder utan vitamin och mineraltillskott. Men...
2
Svar
33
· Visningar
3 176
Senast: Fitness
·
Hästvård Lilla shettisen fick fång i går. :( :cry: Jag har varit till veterinär och fått fång utskrivet, men jag fick väldigt d¨ligt med...
2
Svar
30
· Visningar
3 052
Senast: Lyckan i Halland
·
M
Hästvård lite frågor! tacksam om jag får svar på ALLA! :p varför går vissa hästar barfota egentligen? Finns det hästar som går barfota året...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025