konstig nacke

Sv: konstig nacke

Skönhetsfel. Det är väl snarare nackbandet som skulle kunna vara förslappat. Har ingenting med felaktig ridning att göra.

Jag har sett detta tydligt ett par/tre gånger på hästar, ngn mer tydlig än den andra. De har alla varit mindre ponnyer (russ?). Till den som hade detta kraftfigast fick jag förklaringen att han hade varit hingst länge och att det hade ngt med nackmusklerna att göra. Är det rimligt?

Det är kanske ngt liknande du menar? Jag vet inte vad nackbandet är.

har sett en PRE hingst nere i Spanien som ser ännu värre ut.
Våran gissning varför hästen såg ut som den gjorde var att den var högt utbildad haft mycket muskler och nu bara stod och blev riden var 14e dag.
Fanns även ett antal PRE hingstar till som gick med sån där hänghals men inte så mycket.

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈