Sv: Hur besluta detta?!
Ja man får nog göra så, jag tror att det finns en annan planet (Nåt slags paradis eller himmel om man vill kalla det så) där ute, där alla hamnar... och där allt är bra, och att dom vet allt vi gör och alltid finns med oss.
Saknar honom så fruktansvärt mycket, känns som att saknaden aldrig kommer släppa. Det känns inte lika hemskt som igår, då kändes det verkligen som om att jag skulle gå under, men precis då så ringde mina kompisar och frågade hur det var och frågade om jag ville komma ner till dom, det gjorde jag och det känndes skönt. Jag trodde att jag skulle klara det här själv, men jag förstår nu hur viktigt det är att ha folk omkring sig när man går igenom sånthär. Jag saknar honom herregud, jag saknar honom... Tanken på att aldrig mer få se honom och aldrig mer få krama honom...

Jag klarar inte av att ladda in dom sista bilderna på honom och inte heller att lyssna på "deppmusik", så fort jag hör en sån låt så börjar jag gråta, men det är väl okej, och jag hoppas att det går över snart... Jag har kopplat bort släpet, tagit ut hans saker... men inte mockat ur hans box, jag ska göra det.. jag skulle gjort det i morse, men såfort jag gick in där så började trårarna rinna.. men jag ska göra det snart. Måste ta ut hans äppel och morötter från bilen också.. Det blir kanske lättare att gå vidare imorgon om jag gör allt det här idag...
Jag har aldrig saknat någon så som jag saknar honom, inte ens min mormor och morfar, då var det inte aaaallllsss så här jobbigt.... Men han var en närmre vän än dom, han var så speciell, han var min bästa vän... Jag tror inte det är någon skillnad "sorgsmässigt" om man mister en människabästavän eller en hästbästavän...
Min älskade Tigern, du kommer alltid vara med mig, du kommer ge mig ditt mod när jag behöver det, jag ska fortsätta kämpa på och fortsätta kämpa mot mina mål, synd bara att vi inte kunde nå dom tillsammans
Men jag vet att du hjälper mig där uppeifrån