Sv: Hur besluta detta?!
Så nu har Tigern kommit hem, han trivs sååå
Det märks verkligen att han hade längtat efter att få tak över huvudet
Vi var en veterinär i vårt stall och hon sa häromdagen att det hade kommit en ny behandling(vet inte vad den heter) som hade funkat på en del hästar, men som inte var helt säker. Vi beslutade oss för att testa den. Jag var helt säker på att han nu efter 5 månaders vila skulle vara ohalt.. men nej.. när vi kom till veterinären var han halt både på rakt och böjt spår och det gick inte ens att göra böjprov så ont hade han..
Vi bestämde att det inte var någon ide att testa behandlingen i och med att han inte blivit det minsta bättre på 5 mån..
Jag pratade länge med vet och vi kom fram till att det bästa är nog att ta bort honom. Det är bara EN som har svarat på min annons, vi var ju hos henne och tittade men nje känndes inte helt rätt ändå.
Jag klippte honom igår (jag trodde ju att jag skulle kunna börja rida honom idag..) Han blev sååå fin
Han älskade det, han stod och njöt och blundade, det känndes som att han sa "äntligen blir man behandlad som en tävlingshäst igen"
Det är så fruktansvärt tråkigt att behöva ta bort honom, han är ju så fin nu.. Det värsta är ju att det känns ju som att jag tar bort en häst som KAN få leva kvar.. Jag tar bort honom för att jag inte hittar det perfekta hemmet
Det känns ju jättedummt
Men jag har tänkt och jag vill nog inte riskera att han hamnar i fel händer igen och sen får flytta igen och kanske igen och igen och igen.. Utan det är nog dax nu, han har haft ett jättebra liv hittills och jag tror det bästa är om han får avsluta det så också..