Hästar som avskyr regn..

Sv: Hästar som avskyr regn..

Honey är gärna ute i hagen när det regnar, men om det blåser samtidigt står hon mest still.
Vid ridning kan hon protestera lite, ev. blir hon lite "låg" (ibland verkar hon nästan deppig). Men det brukar funka helt ok. ösregn är dock hemska saker :eek:

däremot är inte matte överförtjust i regnväder. Duggregn helt ok, "sommarregn" är riktigt mysigt. Men när det börjar regna rynkar jag på näsan. I ösregn rider jag inte om jag kan slippa, varken jag eller hästen gillar det. Ibland har vi dock fått göra undantag.. men att jobba med något (t.ex. dressyr) - glöm det. Jag blir stel och frusen av att vara fuktig inpå kläderna (har ändå en poncho när det regnar, hjälper bra mot vätan men *brr*), och pållan kan/vill inte riktigt koncentrera sig. :devil:

skulle gärna prova en distansritt i regn nån gång, måste vara en rejäl utmaning att motivera sig själv och hästen..!

Haha!

Vad jag känner igen mej! Min arabtjej är precis likadan!!!

I somras fastnade vi i en regnsskur och och har aldrig sett nåt mer lidande och ynkligt i hela mitt liv!! Här får man täcka så snart det faller minsta lilla droppe- stackaren ser ju sååå lidande ut! Och gå ut i regnet?? Nej du, det händer inte utan massor av övertalning. Ridning blir naturligtvis med ländtäcke!

Mycket söt egenskap, även om jag har lite svårt att vänja mej eftersom förra pållan var sån som ville vara ute oavsett väder..

/ lavinia

Min ponny tycker verkligen inte om regn, det är inte lönt att rida då, utan regnar det och vi inte kör till ridhus så blir det tömkörning. Annars bråkar vi bara.
Hon blir sur och vill ingenting, går vi så gömmer hon sig bakom mig för att slippa få regnet på sig.

Den stora ogillar 2 saker, blåst och regn. Och här nere gillar dessa två att kombinera sig :smirk: Men hon blir bara lite på tårna och lite explosiv, hon går att jobba ändå.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 056
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar