Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hej. Jag ska klippa min smått frusna halvblodsvalack, halvklippning, det jag undrar är ska jag klippa frambenen eller ska jag låta...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 770
Hästvård Jag skulle vilja höra vad ni har för erfarenheter av ledbandsskador. Vad man kan göra, hur bra hästen kan bli osv. Fick diagnos på min...
Svar
11
· Visningar
6 139
Senast: Bialitt
·
D
Hästvård Har ett varmblod som fritidshäst, nu har hon en päls som heter duga. Hur klipper jag henne bäst? Ska inte ha henne som nån tävlingshäst.
Svar
3
· Visningar
739
Senast: navicularis
·
Hästvård har opererat mitt föl 2 ggr och båda ggr har de häftat ihop såret med klammrar som är helt omöjliga att få bort vid stygntagning, vilket...
Svar
6
· Visningar
3 374
Senast: HelenaHandberg
·
N
Hästvård Ni som har haft hästar (vallacker) med urinsten eller liknande sjukdomar/symptom, hur upptäckte ni det, vilka symptom, behandling mm...
Svar
10
· Visningar
14 067
Senast: Jois
·
L
Hästvård Har fått hem en häst på tre år, ägaren sa att pållen har varit snäll att verka, men för ett tag sedan så hade hovslagaren varit ensam...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: loppo
·
H
Hästvård Hej Hoppas jag inte postar tråden i fel forum. Har precis köpt ett tidigt tvåårigt sto. Hon går ute i hagen hela tiden och kommer...
Svar
8
· Visningar
2 404
Svar
20
· Visningar
3 849
Senast: axel
·
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till snart, har en häst hemma som har sådan extrem klåda på ena bakbenet, hon biter sig själv så det rinner...
Svar
15
· Visningar
5 369
Senast: prunella
·
H
Hästvård Hittade inget tråd med samma innehåll. Alltså att: Ger du din häst massage? Vad för någon, gör du det själv, eller en...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: hendelpendel
·
Hästvård nu har en ridskola nära mitt stall fått kvarka:eek::eek::eek::eek: är ju helt livrädd för att min häst/mitt stall ska få. det ligger...
Svar
8
· Visningar
1 444
G
Foder & Strö Kan det verkligen vara rimligt? Enskilda foderstater får inte diskuteras här, så jag försöker hålla det lite allmänt. Jag fick hem...
2
Svar
24
· Visningar
2 324
M
Hästvård Hej ! Jag har en ett sto som antagligen har fått spatt! Jag skall på röntgen den 20 sep. Hon har hf kota 2 grader halt och hb mycket...
Svar
12
· Visningar
4 471
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hörde av en i stallet att hon tyckte att vårat grovfoder innehöll ganska mycket protein. Hösilaget innehåller 40g/kg foder, 68 g/kg ts...
Svar
14
· Visningar
1 351
Senast: Sar
·
Hästvård Tänkte se om någon haft liknande problem/erfarenheter. Kastrerade min första häst i fredags, skötte honom enligt hemgångsråden men...
Svar
4
· Visningar
2 275
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Vilket är det man kollar på i första hand egentligen? Är det per kg foder eller per kg ts? När man ska räkna foderstat och se hur bra...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Ellyne
·
R
Hästvård jag har nu fått tag i spån grattis, men det är sånt här fint sand spån som dammar.. Jag vill ha bädd och funderar nu över att lägga...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: cina 65
·
L
Hästvård Min häst har fått mugg för drygt 1½ vecka sen på vänster bak(vitt ben), har skött det så mkt det går. men hur jag än gör ger det inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 709
Senast: cina 65
·
E
Hästvård Min 12-åriga Islandshäst vallack har som ovana att alltid kissa i stallgången. Och nu varje gång han kissar så är det som en "ägggula"...
Svar
8
· Visningar
1 303
Senast: pimy
·
F
Foder & Strö Som rubriken lyder. ger man det i form av olja, pellets eller annat? var köper man det?
Svar
3
· Visningar
868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka