Dags för älglusflugor igen. Grrrrrr!

bigganl

Trådstartare
Ja då är de igång igen dessa satans älglusflugor. Tänkte bara kolla om någon kommit på något sätt att slippa dem? Något man kan koka ihop själv eller något köpt? De är jäkligt irriterande.:devil:

Sv: Dags för älglusflugor igen. Grrrrrr!

Jaa, fyfaasen vad jag hatar dom !
det är det värsta som finns på hösten.

själv vet jag absolut ingenting som hjälper /: tyvär.
endel hästar blir väldigt besvärade av dom, men dom hästarna jag ridit har det inte varit några problem, men det är nog mest jag som irreterar mig på dom. uchs och fy för dom !

dom har väl ingen nytta här ?!

Sv: Dags för älglusflugor igen. Grrrrrr!

Mig har de aldrig varit på som tur är, men hästarna blir inte glada när de biter sig fast. En hästägare här trodde hennes häst fått kolik en dag. Han gick inte att rida, var helt stirrig och högg efter magen hela tiden. Jag bad dem kolla efter älglusflugor och mycker riktigt. De hittade 2 st och sen var hästen som vanligt.
Min förhoppning är att någon ska komma på något som avskräcker monstren. Jag fattar heller inte vad de finns för???

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 086
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
595
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka