Farligt att vaccinera??? Botulism

Sv: Farligt att vaccinera??? Botulism

Vi hade ett år bölder på platsen för botoxinjektionen på 4 föl. Kontaminerad batch kanske? Eller? Tyvärr skrev vi inte upp batchnr så jag vet inte om det var ur samma flaska. Jag intalade mig att vacc tog bättrè! HH

Vi har använt "trippeln" i en väldans massa år men funderade också på detta med bölder.
För vi fick också en drabbad årgång.
2 ungar vid första och två andra vid den andra grundomgången.
Och vi vet att det var bot-sprutan (men inte tusan tänkte vi på batchen)
då den ges på höger sida nu för tiden..

Men om vi tänker på att vi haft hundratals bot-vaccineringar genom åren så kan vi väl kanske inte säga att det är en massa biverkningar.

AM

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Hästvård Jag och min ponny har flyttat till Danmark och idag var det dags för den årliga vaccineringen. Skulle ha både influensa(+stelkramp) och...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 883
Senast: Digbil
·
Hästvård Jag gjorde om grunden i somras på mina pållar då de alltid bara fått två vaccinationer som grund, men jag kände att jag ville göra en...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: sassiball
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka