Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Min hjärna står helt still, men vet att det finns en hög folk på buke som är duktiga på foder... Jag har börjat göra en tabell över...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: Punkity
·
S
Hästvård Hej, när jag gjorde iordning storhästen idag så gick jag förbi ponnyn jag tävlar. Han brukar annars ALLTID gnägga åt mig när jag går...
Svar
14
· Visningar
1 524
Senast: incognito
·
Hästvård Hm, satt och kollade på min veterinärs hemsida och hittade det här som gör mig lite fundersam: (artikel som kan ta en stund att läsa)...
Svar
7
· Visningar
1 548
Senast: ishmanda
·
Hästvård Hej, nu var det visst dags att jag söker lite råd hos er kloka bukare. Min häst var lite svullen igår över knät, v framknä. Utsidan...
Svar
4
· Visningar
1 129
T
Foder & Strö Vad kan man lägga runt om höt förutom halm för att skydda det från mögel på skullen?
Svar
12
· Visningar
4 470
Senast: Elektron
·
S
Hästvård min ponny har fått en böld på kinden, (känns som ett myggbett) upptäckte den förra veckan och nu har det blivit större, ca 1x1 cm. vet...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Har ett sto som varit halt och sjuk i över ett år, men jag har problem med mitt försäkringsbolag sveland. De vill behandla gång efter...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: C_J
·
Foder & Strö Jag känner att jag försöker läsa på, men alla siffrorna bara snurrar i skallen. Bra/ dåligt? Vad behövs fodras med för att få en jämn...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Kirre
·
M
Hästvård Hej skulle behöva ha lite tipps om hur man får ordning på manen. Har en vbl val som knappt har en gnutta man. en är väl ca 5 cm lång och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 645
Hästvård Min Islänning lider i sin päls, det är ju vårvärme här i skåne . Vad händer om jag klipper honom på bringan och lite på halsen sen när...
Svar
13
· Visningar
1 807
Senast: C_J
·
Y
Hästvård Min foderhäst har nyss blivit kollad av en veterinär.. han hadde haft en inflamation i benet. Har dock haft oseriösa ägare förut så han...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Yunie
·
Z
Foder & Strö Kan man banta en häst genom att minska näringsintaget till mindre än underhållsbehovet, utan att hästen s a s går in i svält och "drar...
2
Svar
31
· Visningar
2 586
Senast: pannkakssmet
·
E
Foder & Strö ...för att få hästen lite piggare utan att han blir tjockare? Har en New Forest som går upp i vikt av luft, i stort sett. Får just nu 7...
Svar
7
· Visningar
901
Hästvård "Får" man bara ringa till dem i akuta fall, eller går det bra att ta kontakt för vanlig rådgivning?
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: bollen__
·
E
Hästvård Hej på er :banana: Jag är en super lycklig ägare åt mitt fantastiska Arabsto från -06. men det jag undrar är: har precis bytt...
2
Svar
21
· Visningar
2 852
Senast: Totola
·
R
Hästvård Hejsan! Har en häst som får ganska svullna gallor på benen efter ridpassen! Finns det några skydd som man kan ha på hästen för att...
Svar
16
· Visningar
1 827
Senast: knasigare
·
M
Foder & Strö vad kostar en säck okrossad korn (alltså hel korn) ungefär? vi har bara lantmännen här omkring i stort sett att handla på..
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: ika77
·
G
Foder & Strö Undrar vad era spontana motivering är för att lägga höet i någon form av häck i hagen? Våra är jätte geggiga nu efter allt regn och jag...
Svar
19
· Visningar
2 990
Senast: Borka2008
·
Hästvård Idag så upptäckte jag att min häst var svullen på ena sidan i skapet ganska så rejält nästan så att svullnaden fick plats i min hand...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: nira
·
Hästvård Snart är det dax för snön och då kommer allt som hör till så som täcken, broddar m.m. Jag har funderigar på att sätta snösulor på min...
2
Svar
20
· Visningar
1 531
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar