Hur får jag manen att bli tjockare...:confused:

Sv: Hur får jag manen att bli tjockare...:confused:

*kl*

Säger bara KISELGUR! Har fungerat super på min pålla. Hon hade bedrövlig man när jag köpte henne och hemska hovar. Började ge kiselgur och nu har hon tjock man och fina hovar.
Har använt det i ca 3 år och kommer inte att sluta ge det. Dessutom billigt!

Hej skulle behöva ha lite tipps om hur man får ordning på manen. Har en vbl val som knappt har en gnutta man. en är väl ca 5 cm lång och jag har aldrig sett glesare man förr. :cry:
Tacksam för alla tips man kan få.. :D

Du skulle kunna få lite av min häst! Han har sjuuuukt tjock man, så jag har det besväret istället, försöker ideligen att få den tunnare, stod senast i eftermiddags men en urtunningssax! :D hehe... nee men ärligt, din häst har kanske inte bara tunn man av sin "natur" dvs är född med tunn man? ja menar... min är ju född med sjukt tjock man.

*kl*

Säger bara KISELGUR! Har fungerat super på min pålla. Hon hade bedrövlig man när jag köpte henne och hemska hovar. Började ge kiselgur och nu har hon tjock man och fina hovar.
Har använt det i ca 3 år och kommer inte att sluta ge det. Dessutom billigt!

Vart får man tag på Kiselgur? Min häst behöver verkligen inte tjockare man men bättre hovkvalitét!!! =)

Hej!!
Hade ett till min ponny som hade solexem.Som hjälper även till tunhåriga maner. Mamma sa att det heter MJ.s hästsalva.Det är super bra. Våran ponny fick jätte fin man och hade nästan inget solexem su länge man smörjde:D

Tipsar om det;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Trädgård & Växter Jag har en Fönsterkrinum som jag är väldigt rädd om. Just nu har den (extrem) vintervila och det har bara varit stammen kvar (aldrig...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Corax
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 503
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII