Agrias telefonveterinärer?

Riley

Trådstartare
"Får" man bara ringa till dem i akuta fall, eller går det bra att ta kontakt för vanlig rådgivning?

Sv: Agrias telefonveterinärer?

Det står ju Behöver du rådfråga en veterinär under helgen?

Så det är inte bara akuta fall,snarare är denna veterinärlinje ett kompliment under helgen då det kan vara svårt att få tag i sin ordinarie veterinär. Tanken är att man då ska kunna ringa dit och så ska man rådfråga om det kan behövas akut hjälp eller annat.

Det står ju även "Många gånger kan ett kvalificerat råd per telefon hjälpa dig att avgöra om ditt djur behöver akut vård och hur sjukdomen kan behandla", vilket jag tolkade som att det enbart var akuta skade/sjukdomsfall som togs emot.

Men ja, jag får väl prova, jag kan väl inte få mer än nobben.

Jag ringde en gång enbart för rådfrågning, inget akut alls och veterinären var hemskt trevlig och svarade på mina frågor

Ah vad skönt att veta, då kan man kanske ringa dom när man är orolig för nått, för ibland behöver man ju bara lugnas ner lite istället för att ta ut en veterinär.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 770
Senast: sorbifolia
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 571
Senast: Zetly
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
290
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka