hästpratare -problem med v höft?

Sv: hästpratare -problem med v höft?

Material har du väl säkert tillgång till. Sätt ut några hinkar i hagen och guida runt hästen medans du själv står bakom kameran.

Det skulle vara jättehäftigt om det verkligen fungerade men jag är väldigt tveksam. Speciellt när vissa hästpratare "pratar" med hästen genom att titta på en övermejlad bild. Det är oftast bara ytliga saker som kan passa in på vilken häst som helst. Jag tror ju ännu mindre på hästpratare när sånna som du snäser av direkt och inte alls är intresserad av att berätta. Skulle jag sitta inne med en sådan kunskap skulle jag gärna berättat och försökt få folk att bli intresserade istället för att mota bort ännu mer.

Jag tror inte på hästpratare, däremot KROPPSSPÅRK! Hästar är mästare på att läsa av en människa. Är man väl medveten om hur man använder sin kropp i hästhanteringen så kan man nog få hästen att göra det mesta.

Jag måste säga att hästpratare imponerar på mig.
Man kan skicka över en bild på en sedan länge död häst och får veta hur den mår just nu.

haha var det inte någon som hade skickat över en bild på en sedan länge död häst och fick till svar att han kände sig lite stel? Konstigt, det är väl trångt i graven...:D

Nej, sånna hästpratare tror jag inte ett dugg på. Jag anlitade en hästpratare via foto för många år sedan. Det var en prova på gång som var gratis så jag passade på. Hästen gillade hagen, tyckte om att arbeta, gillade matte och saknade en kompis. Det var det enda hon fick fram. Vems häst stämmer det inte in på? Jag frågade om svar på en specifik fråga men fick till svar att hästen inte ville prata om det. Jo tjena, hon vågade väl inte gissa fel.;)

Det är ju helt fantastiskt att det finns människor som kan kommunicera med hästar och berätta vad dom tänker. Inte bara tänker hästar helt mänskligt, dom verkar ju ha en underlig minnesbank då dom tydligen kan ha åsikter om när dom blev avvanda från sin mamma ( helt ofattbart att dom vet detta) och dessutom ha så positiva åsikter om sina ägare. Hästpratare som tar betalt är nämligen noga med att nämna att hästarna tycker om sina ägare, undrar varför??! Hursom helst så undrar jag varför hästpratare i allmänhet är sådana loosers när det gäller hästar. Jag menar att dom ofta är väldigt misslyckade som tävlingsryttare och hästhållare. Jag har sett "framgångsrika" hästpratare gå ut med havre i hagen för att försöka få tag på sina hästar.

Det här är ju löjligt, finns ingen anledning för oss som "tror" att fortsätta försvara oss här för ju mer vi försöker desstu mer dumheter skriver ni, dumma frågor får dumma svar.
Ni begriper inte, synd, för vi kommer aldrig kunna visa för er vad vi menar om ni inte fattar vad vi säger....ALL komunication handlar om kroppsspråk, ÄVEN hos människor, du har inte en konversation utan kropsspråk så jag förstår inte varför ni är så förbannat dumma att ni tror man kan prata med djur genom att stå ex i huset när hästen är i stallet eller som ovan här tror att man kan ta hästen i hagen sätta ut hinkar placera sig bakom en kamera och förvänta sig att hästen bara dansar runt så som man önskar.
Man pekar åt människor, man skestikulerar, man nickar, vrider huvudet använder armar, ben et.c i ALLA konversationer man har, varför skulle man INTE göra det med djur, det finns ingen här som påstått att en djur-konversation enbart består av "telepati"!!!

Bild-pratande finns inte det där har ni missförstått, det dom gör är att dom får bilder på ex djuret i helkropp + en bild på huvudet, dom annalyserar sen kroppspråket och blicken, detta är något jag svälv anser ganska skumt att man kan få fram något vettig ur att se på bilder, inget jag har erfarenhet dock så kommer inte uttala mig i frågan, vore dock kul om någon som gör detta kan förklara HUR liksom för allt där bör handla om vad man fångat på bild dvs tillfälligheter, på ena bilden är hästen kanske lycklig på andra är den deprimerad, bilden kan ju vara tagen med 3minuters mellanrum...så det där har jag svårt att förstå, men inget jag påstår omöjligt, det är säkert en otroligt unik gåva.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 952
Senast: Dopy
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 719
Senast: prallan
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V