hästpratare -problem med v höft?

Sv: hästpratare -problem med v höft?

För att hålla mig till trådens ursprung tycker jag att det är bättre att du tar ut kiropraktor än massör. Massör behandlar bara muskler och förmodligen sitter det här inte bara i musklerna. Kiropraktorn jag anlitar tar 800 kr inkl resa. Värt det! :bow:
Finns många hästar som har problem med höfter/rygg där inte veterinärn kan göra så mkt åt saken.

telepati är la fel ord kanske,...vet inte vad man ska kalla det "bildöverföring av målet"....jag visualiserar vad jag vill få igenom.

Skit samma, är så j*vla trött på att försvara Animal Communication så jag tänker inte bemödra mig med att svara fler trångsynta människor, trångsynthet är uråldrigt välkommna till 2000-talet folk!

Trångsynthet finns i alla ämnen som rör "övernaturlighet" eller vad man ska kalla det, det man inte kan få svart på vitt på papper det tror man inte på...skumt egntligen för folk litar blint på veterinärer och allt dom gör finns det inte alltid vetenskapliga belägg för som ni kan läsa på ett papper! Klankar ni ner på dom som tror på gud oxå??

Kommer troligen inte svara mer i denna tråd eller på pm rörande Animal Communication, det finns dom som tror och dom som inte gör det, det finns det i allt, men man kan ju respektera varan för det!

Så du tänker hoppa av tråden nu?
I stället för att bevisa att attt du faktist kan styra hästar med tanken?

Varför blir jag inte förvånad???

Jag skulle faktist ha velat sett dig "in action"

För om du kan övertyga mig, så kan jag sälja alla våra fölkameror och fölvakter.
Jag behöver inte vaka i timmar utan får reda på exakt när tanterna ska föla.

Jag kommer ju även exakt att ta redan på var någonstans ungen sedan har ont då den kommer lite stelbent med 39.8 i temp

Och genom att anlita en med din kunskap så kan jag sedan åka till veterinären och säga direkt att tvååringen har brytit griffelbenet.
Veterinär åtgärdar direkt och jag slipper betala både ultraljud och röntgen.

Du kanske är trött på att vi övriga är trångsynta..kan förstå det då du säkert tycker att vi kommer med korkade frågor..

Men ärligt..jag vill se dig med fjärrkontroll för hästar. :idea:

AM

Är det att klanka ner att ifrågasätta?

Problemet med "övernaturlighet" och tro på sådan, är att människor uppmanas att känna istället för att tänka. :crazy:
Om någon kunde visa att det faktiskt fungerar och förklara hur, är jag beredd att ändra min åsikt.

Det är väl inte fel att ta ut en sk. hästpratare för "skojs skull" och sedan kolla upp det denne hittat med exempelvis en kiropraktor eller et? Det är väl inte rocket science direkt för en kunnig och hyfsat känslig person att se att en häst har ont i ena höften? Så att kalla det hokuspokus är enligt mig att vara på ganska djupt vatten...

Vi har en vi känner som "kan prata med" hästar, hon brukar komma hem till oss ibland och för oss har allt stämt, gillar henne väldigt mycket! men sen om det är något fel på hästarna så brukar vi ta hem en kilopraktor eller åka till veterinären!

Så du tänker hoppa av tråden nu?
I stället för att bevisa att attt du faktist kan styra hästar med tanken?

Varför blir jag inte förvånad???

Jag skulle faktist ha velat sett dig "in action"

För om du kan övertyga mig, så kan jag sälja alla våra fölkameror och fölvakter.
Jag behöver inte vaka i timmar utan får reda på exakt när tanterna ska föla.

Jag kommer ju även exakt att ta redan på var någonstans ungen sedan har ont då den kommer lite stelbent med 39.8 i temp

Och genom att anlita en med din kunskap så kan jag sedan åka till veterinären och säga direkt att tvååringen har brytit griffelbenet.
Veterinär åtgärdar direkt och jag slipper betala både ultraljud och röntgen.

Du kanske är trött på att vi övriga är trångsynta..kan förstå det då du säkert tycker att vi kommer med korkade frågor..

Men ärligt..jag vill se dig med fjärrkontroll för hästar. :idea:

AM

Det där är ju bara löjligt!
Just därför man INTE orkar svara sånna som dig längre!
Finns givetvis ingen fjärkontroll för hästar och du kan inte "prata med dom" om du är i huset och hästen i stallet, de kan du la för f*n inte med människor heller utan telefon!
LÖJLIGT!!!

telepati är la fel ord kanske,...vet inte vad man ska kalla det "bildöverföring av målet"....jag visualiserar vad jag vill få igenom.

Skit samma, är så j*vla trött på att försvara Animal Communication så jag tänker inte bemödra mig med att svara fler trångsynta människor, trångsynthet är uråldrigt välkommna till 2000-talet folk!

Trångsynthet finns i alla ämnen som rör "övernaturlighet" eller vad man ska kalla det, det man inte kan få svart på vitt på papper det tror man inte på...skumt egntligen för folk litar blint på veterinärer och allt dom gör finns det inte alltid vetenskapliga belägg för som ni kan läsa på ett papper! Klankar ni ner på dom som tror på gud oxå??

Kommer troligen inte svara mer i denna tråd eller på pm rörande Animal Communication, det finns dom som tror och dom som inte gör det, det finns det i allt, men man kan ju respektera varan för det!

Tillhör väl även 2000-talet med kritiskt tänkande ;)

Ska väl även säga att jag inte riktigt vet vad jag ska tänka och tro angående det som är övernaturligt.

Jag tror inte på gud, men lämnar upp till andra att tror vad dom gör. Skulle inte komma på tanken att klanka ner på dom för att dom tror, men det är allmänt känt att religion är en av dom vanligaste orsakerna till att vi har krig i världen. Helt enkelt att folk inte kritiskt granskar det som sägs av dom religiösa ledarna. Så hade alla fanatiker sluta läsa bibeln(eller andra religiösa skrifter) som fan själv så hade vi nog haft en mkt fredligare värld att leva i, för den(och många övriga skrifter) har helt klart en vettig symbolik i många lägen.

Jag tror oftast på veterinären, men har även gått vidare med problem och fått en andra åsikt när jag inte har trott veterinären haft rätt. Eller dom fall veterinären inte hittat något gått vidare till andra källor.

Problemet för mig när du svara så här är att du inte ger mig några argument varför jag ska tror dig, utan bara kränker mig som person för att jag inte direkt bara tror på det du säger utan att på något sätt visa upp bevisen för att det du säger är sant.

Och det är inte trångsynthet att kritiskt granska innan man tror!!!

/Camilla

Tillhör väl även 2000-talet med kritiskt tänkande ;)

Ska väl även säga att jag inte riktigt vet vad jag ska tänka och tro angående det som är övernaturligt.

Jag tror inte på gud, men lämnar upp till andra att tror vad dom gör. Skulle inte komma på tanken att klanka ner på dom för att dom tror, men det är allmänt känt att religion är en av dom vanligaste orsakerna till att vi har krig i världen. Helt enkelt att folk inte kritiskt granskar det som sägs av dom religiösa ledarna. Så hade alla fanatiker sluta läsa bibeln(eller andra religiösa skrifter) som fan själv så hade vi nog haft en mkt fredligare värld att leva i, för den(och många övriga skrifter) har helt klart en vettig symbolik i många lägen.

Jag tror oftast på veterinären, men har även gått vidare med problem och fått en andra åsikt när jag inte har trott veterinären haft rätt. Eller dom fall veterinären inte hittat något gått vidare till andra källor.

Problemet för mig när du svara så här är att du inte ger mig några argument varför jag ska tror dig, utan bara kränker mig som person för att jag inte direkt bara tror på det du säger utan att på något sätt visa upp bevisen för att det du säger är sant.

Och det är inte trångsynthet att kritiskt granska innan man tror!!!

/Camilla

Problemet är väl att jag är så trött på att försvara mig mot alla tvivlare, jag kan inte direkt bevisa det jag säger, jag kan råda er att om ni får chansen att träffa Anna Twinney eller Monty Robers så gör det, dom kan säkert sätta käppar i hjulet för era tvivel, dom kvävde mina i alla fall, jag var en fullfjärdrad tvivlare innan jag träffade Anna och såg att det faktiskt funkade och dessutom fick pröva på lite gran....alla kan inte "prata" med djur...det är en gåva. Jag besitter den med största sannolikhet inte, men andevärden är något som ligger mig nära...tänker dock inte gå in närmare på det då det brukar leda till påhopp och mer tvivlare.

Jag har komunicerat med min PRE utan att använda min mun en gång och utan att få röra vid honom, enbart kroppspråk och telepati (bild föreställning av målet) jag fick min häst att gå mellan 8st vita trädgårdsstolar, gå över upphöjda bommar, stå i en fyrkant och göra ett helvarv i fyrkanten, få honom att gå över pressening, under/genom en trång passage liknande en dörr och jag sa inte ett ljud och rörde honom inte en gång.

För mig är detta att använda fjärrkontroll på häst.:idea:
Nåt fel med mitt ordval? Va?
Och den uppvisningen skulle jag vilja se.
Men tydligen inget du vill dela med dig..nä.

Det där är ju bara löjligt!
Just därför man INTE orkar svara sånna som dig längre!
Finns givetvis ingen fjärkontroll för hästar och du kan inte "prata med dom" om du är i huset och hästen i stallet, de kan du la för f*n inte med människor heller utan telefon!
LÖJLIGT!!!

Du har ingen glimt i ögat utan blir i stället direkt oförskämd när jag frågar...:crazy:

Har själv haft en ägare som inackorderat fölmärrar hos oss som är på din linje.
Och vi har haft många diskussioner om vara eller icke vara.
Men inte f-n har hon blivit arg då jag ifrågasätter hennes teorier??
Nej, det har hon inte.
Utan diskussionen har gått vidare i stället på hur sakerna fungerar.

Och din sista kommentar om telefoner m.m.
Du vet väl att det finns dom som även gör sånt?
Pratar med hästar via telefon?
Fast dyrt är det..för hästägaren.:grin:
Men dom blir lika argsinta som du blir, när man ifrågasätter.

Konstigt.

AM

Men Monty pratar väl inte med hästar? Han är väl "bara" en hejare på kroppsspråk, hästens beteende och hur man kombinerar detta?

Men Monty pratar väl inte med hästar? Han är väl "bara" en hejare på kroppsspråk, hästens beteende och hur man kombinerar detta?

Kan inte svära på om han gör eller inte gör det...men Anna är utbildad av Monty så jag bara förutsatte att han gör det...

För mig är detta att använda fjärrkontroll på häst.:idea:
Nåt fel med mitt ordval? Va?
Och den uppvisningen skulle jag vilja se.
Men tydligen inget du vill dela med dig..nä.

Du har ingen glimt i ögat utan blir i stället direkt oförskämd när jag frågar...:crazy:

Har själv haft en ägare som inackorderat fölmärrar hos oss som är på din linje.
Och vi har haft många diskussioner om vara eller icke vara.
Men inte f-n har hon blivit arg då jag ifrågasätter hennes teorier??
Nej, det har hon inte.
Utan diskussionen har gått vidare i stället på hur sakerna fungerar.

Och din sista kommentar om telefoner m.m.
Du vet väl att det finns dom som även gör sånt?
Pratar med hästar via telefon?
Fast dyrt är det..för hästägaren.:grin:
Men dom blir lika argsinta som du blir, när man ifrågasätter.

Konstigt.

AM

Blir lack för att man förlöjligar det hela.

Stämmer! Han är som jag har förstått det helt enkelt en person som har mtt mycket gott handlag med hästar och detta i kombination med ett sort intresse OCH lång erfarenhet göt att han lyckas väl med att kommunicera med hästar PÅ HÄSTARS VIS, och det är ju inte alls samma sak som en sk hästpratare. Monty Roberts är helt enkelt en mycket kunnig och skicklig "hästmänniska". Till och med jag, som inte är speciellt intresserad eller imponerad av varesig westernridning, NH eller liknande (är ridlärare och uppvuxen på ridskola, rider vanlig, engelsk ridning och gillar SLU och Flyinge och Strömsholm - alltså så traditionell man kan bli) var mäkta imponerad efter att ha sett en clinic med honom häromäret.

Blir lack för att man förlöjligar det hela.

...Och inte blir du mer trovärdig för att du bara bemöter kritik och ifrågasättande med att bli sur:grin:! Nu HAR du ju chansen - upp till bevis och visa att det funkar!

...Och inte blir du mer trovärdig för att du bara bemöter kritik och ifrågasättande med att bli sur:grin:! Nu HAR du ju chansen - upp till bevis och visa att det funkar!

Finns ingen möjlighet för mig att bevisa det, kan bara säga vad jag upplevt och påpeka att JAG tror starkt på detta med Animal Communication.
Kan inte tvinga någon att tro på det och tänker inte försöka heller då man inte kan påtvinga folk något dom inte är öppna för.
Lika lite som jag kan lära er att se och tala med andar.

men varför inte bara lägga ut en film och bevisa att alla andra har fel, hur svårt kan det va?

men varför inte bara lägga ut en film och bevisa att alla andra har fel, hur svårt kan det va?

Hur filmar man en konversation som ej består av
Människa: "Vad hände dig vid det tillfället, vad utlöste din rädsla"Hästen: "jag trampade snett, blev rädd för känslan i benet, kastade mig och landade på kanten till diket, kasade i leran, matte hamnade under..jag kunde inte resa mig...."
Man pratar ju inte med djur så som sagt, det är inte ordväxligt!

Varför inte filma sånt som du tog som exempel innan?

jag fick min häst att gå mellan 8st vita trädgårdsstolar, gå över upphöjda bommar, stå i en fyrkant och göra ett helvarv i fyrkanten, få honom att gå över pressening, under/genom en trång passage liknande en dörr och jag sa inte ett ljud och rörde honom inte en gång.

Hade jag tveklöst gjort om jag hade tillgång till material & ridhus att utöva det i.
Ska dock se om jag kan hitta bild/film material från klinicken i sig så kan ni få se, vet dock inte om just jag fastnat på film, svårt att filma sig själv tyvärr :(
Men någon film ska det nog finnas där ANDRA utövar samma sak, bla Anna som gör övningarna med mitt halvblod.
Lovar dock inte att jag hittar dom inom det närmaste, har nyss flyttat och har lite här och lite där, lite lådor hos pappa och lite hos mamma...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 952
Senast: Dopy
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 719
Senast: prallan
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka