Raspa tänder..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare _smirnofff_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 079
S

_smirnofff_

Någon som vet vad det kostar att raspa/kolla tänderna på en häst (på klinik)?

Sv: Raspa tänder..

Själva tandraspningen tror jag kostade runt 4-500 kr när jag var in med min. Dock var jag in för en massa annat då så det tillkommer kanske ngn klinikavgift?

Någon som vet vad det kostar att raspa/kolla tänderna på en häst (på klinik)?

Klinik vet jag ej, men jag hade veterinär med tandvårdsutbildning ute i stallet kostade drygt 800kr inkl framkörning moms & vet-arvode, det var en väldigt grundlig undersökning och raspning med elektriska & manuella verktyg.

Jag kollade tänderna på min häst på strömsholm och de sa att pris beror på vad de har för fel och de gör åt det hela de raspade lite på hans tänder för det såg bra ut och det fick jag betala 900 för.

vi har betalt från 500 (kontroll om inget behöver göras) och upp till tusenlappar beroende på hästens beh. behov. ingen "rutinraspning" :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Freazer
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Amk
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 254
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka