Munsanering.

Blev dock dyrare än vad jag trodde. Ena behövde dra 8 tänder landa på 7700 och den andra 2 st men kindtänder hamna på 5000.. Men de var pigga när jag hämtade dem och verkar må bra
Saftigt, men huvudsaken är att de mår bra och är bekväma nu!

Jobbigt med så mycket tandbesvär i så tidig ålder, vill du säga vilken ras det handlar om?

Saftigt, men huvudsaken är att de mår bra och är bekväma nu!

Jobbigt med så mycket tandbesvär i så tidig ålder, vill du säga vilken ras det handlar om?
Blev dock dyrare än vad jag trodde. Ena behövde dra 8 tänder landa på 7700 och den andra 2 st men kindtänder hamna på 5000.. Men de var pigga när jag hämtade dem och verkar må bra
Jag tycker att det lät billigt. Sist betalade jag ungefär 15000, för 6 tänder.

Det såg jag. Fjorton är aktningsvärt men elva är ju ingen jätteålder för en liten hund känner jag- sedan kan man ha otur förstås. Huvudsaken är att de får vård oavsett.
Tyvärr har mopsar inte de bästa förutsättningarna när de gäller tänder. Hon är 11 och har bara 4 tänder kvar nu

Det såg jag. Fjorton är aktningsvärt men elva är ju ingen jätteålder för en liten hund känner jag- sedan kan man ha otur förstås. Huvudsaken är att de får vård oavsett.
Många småhundar har tandlossning redan när de är 3-4 år gamla. Speciellt om det är dålig avel och djurägaren inte borstar tänder.
Sen upptäcks det ju tyvärr inte alltid så tidigt.

• Ledsen
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 144
Senast: Hyacinth
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
5 392
Senast: lbb
·
Hundhälsa I mars la jag upp den här bilden på Monsters tänder: Idag tog jag den här: Så nu har jag bokat tid för munsanering, det känns...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 923
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar