Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En häst i stallet har en skrovlig vårta (Hink) på nosryggen, kan man använda Lotagen på den för att få den att krympa/försvinna? Var en...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Lunketuss
·
J
Foder & Strö Hej, Jag har i år fått tag i ett ganska bra hö med fina värden. (kvot drygt 6) Skönt då jag har både ett föl -08:a och en dräktig...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Flaekja
·
S
Hästvård När jag var ute hos min häst idag märke jag att han fått liknande "gropar" i hovsulan. Har alldrig sett detta tidigare. Hästen är oskodd...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Yrja
·
Hästvård Under avdelningen mer eller mindre vilda idéer har jag och hovis diskuterat vintern för fblherrn här. Han går med ringskor och hel, hård...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 386
Hästvård funderar på att kassera det jag har i mitt, då det emsta nog är gammalt, men behöver lite tips på vad jag ska köpa. Så vad innehåller...
2
Svar
27
· Visningar
3 810
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö ska börja ge s&w om två dagar, men jag funderar på om det ska läggas i blöt? tycker "pinnarna" verkar så hårda? är lite rädd att min...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: sinner
·
Hästvård Idag gick pållen omkull... En i stallet skulle prova hoppa henne lite. Gick jättebra på framridningen och rider an mot ett...
Svar
14
· Visningar
5 959
Senast: Corax
·
C
Hästvård Min häst har ett gamalt sår på kotan bak och det vill inte läka ut helt! Jag har testat det mesta av huskurer (som jag kan) och inget...
Svar
16
· Visningar
3 546
A
Foder & Strö Hur mkt torr mängd är det? För värdena man hittar i bok för betfor som man räknar på borde ju vara för det torra? Med andra ord är det...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Ellyne
·
O
Hästvård Skriver under anonymt nick nu för att undvika skadeglada typer... Hästar är inte elaka djur men ibland blir det bara helt helt fel...
2
Svar
24
· Visningar
3 373
Senast: Ellyne
·
Hästvård Mitt 8-åriga Islandssto som reds in sent(för 1,5 år sedan)har sedan igångsättning efter fölning i somras lyft ena bakbenet konstigt när...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: incognito
·
I
Hästvård hjälp! igår på dan när jag tog in min häst för att rida så såg jag att han hade hela kroppen full med små ganska hårda bulor. det är...
2 3
Svar
43
· Visningar
17 797
Senast: KallaMigBecca
·
Hästvård Min häst fastnade med vf hov i juni och ådrog sig en streckning på ytliga böjsenan enl. vetrinären. Nu 4 mån. senare så finns inget kvar...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: TantEster
·
A
Foder & Strö Först lite bakgrund.. Min häst har haft problem med magen, jag gick ifrån pelleterat foder och ger mkt grovfoder. Han har förmodligen...
2
Svar
31
· Visningar
5 414
Senast: asahes
·
Foder & Strö Varför är paraffinolja i större mängder (1-litersflaskor) receptbelagt? Vill ha det hemma ifall att det skulle behövas, har långt till...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 812
Senast: lollypopp
·
C
Foder & Strö Hej! Om era hästar äter betfor. Hur mycket ger ni dom (torrmätt)? skriv gärna varför ni ger dom, och varför din häst just får den...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 898
E
Foder & Strö Hej! Skulle behöva hjälp med lite fakta om de olika fodersorterna som finns till hästar, främst vad som är bra till en pigg/het häst...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: MaRomer
·
W
Hästvård Vi har gått och funderat på detta så mycket här hemma så jag tänker fiska efter lite råd och tankar här på buke... Har nyligen köpt...
2
Svar
28
· Visningar
4 351
Senast: wimsi
·
Hästvård Min häst har fått något som ser ut som sårskorpor på framsidan av kotan. De sitter ungefär i en rad en bit ovanför kronranden. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 235
T
Hästvård Igår hände något bland det värsta jag varit med om. Ponnyn blv skrämd, sprang igenom staketet, upp på motorvägen och blev påkörd av en...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18