små bulor på kroppen(bilder)

Sv: små bulor på kroppen(bilder)

Så där såg min häst ut efter att ha fått en allergisk reaktion av lusern. Han kliade sig mycket och efter ett par dar började det värsta lägga sig.

/T
 
Sv: små bulor på kroppen(bilder)

puttar upp en gammal tråd efter som min lillasysters häst fick sådanna utslag igår och idag var det gigantiska blaffor (jag överdriver inte) vet har varit ute och gicit henne cortison och smärtstillande och nu efteråt ser benen ut som gigantiska stockar, ögonen är igensvullna och hela kroppen här spänd och stora blaffor. De är på väg till djursjukhuset med henne nu men ni andra som varit med av den sådana här (troligt vis var det en ellergireaktion) reaktioner, hur lång tid tog det innan det gick över och vad gjorde ni för att det skall gå över?
 
Sv: små bulor på kroppen(bilder)

Kortison är det läkemedel man kan ge vid akuta allergiska reaktioner. Det är inte så mycket mer ni kan göra själva. Ofta är det en isolerad händelse, men skulle det ske igen bör man göra en allergiutredning.
 
Sv: små bulor på kroppen(bilder)

okej. Som sagt är de påväg till djursjukhuset nu med hästen eftersom det har förvärrats kraftigt,men hur lång tid tar det innan svullnaderna lägger sig. Har nämnligen aldrig varit med om att någon utav de härstarna jag haft tidigare fått denna typen av allergireaktioner..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 498
Senast: Grannox
·
Hästvård Mitt halvblod har fått fång. Stod på bete i ca 3 veckor och en kväll såg hon lite stel ut när hon skrittade. Kände lite puls vid kotan...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Kaeela
·
B
Hästhantering Hej. Har ett väldigt långt inlägg men även om ni tycker det är jobbigt så skulle jag verkligen bli glad om ni tog er tid och läste för...
2
Svar
37
· Visningar
4 335
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp