Snubblande häst?

Sv: Snubblande häst?

Ledbrosket har inget med gallor att göra, förutsatt att den inte har förorsakat en inflammation. Gallor är ett tecken på fel i de flesta fall, det finns naturligtvis gallor som är övergående och dessa behöver man i regel inte oroa sig för.
Men har hästen bestående gallor, så skulle jag nog söka var problemet finns.

Avsaknaden av gallor är snarare ett sundhetstecken, än något man ska dra öronen åt sig för.

Sv: Snubblande häst?

Ledbrosket har inget med gallor att göra, förutsatt att den inte har förorsakat en inflammation. Gallor är ett tecken på fel i de flesta fall, det finns naturligtvis gallor som är övergående och dessa behöver man i regel inte oroa sig för.
Men har hästen bestående gallor, så skulle jag nog söka var problemet finns.

Avsaknaden av gallor är snarare ett sundhetstecken, än något man ska dra öronen åt sig för.

det är väl just det att ett skadat ledbrosk många ggr ger inflammatoriska retningar=gallor, men som sagt detta är en veterinärs talan, så vad vet jag.....

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka