Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vart vänder man sig om man vill göra en hö-analys för att få reda på värdena i höet? Hur mycket kostar det och hur lång tid dröjer det...
Svar
12
· Visningar
2 258
Senast: tinafinis
·
L
Hästvård Jag köpte år 2004 en halvblodshäst, 15 år gammal. Ända från början vägrade hon på hinder på tävlingar och har i allmänhet alltid haft...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: lady2
·
F
Foder & Strö Tror att detta är rätt ställe att starta tråden? annars får ni flytta den! Hursom, hur mycket hö ger ni på ett ungefär: a ponnyer b...
2
Svar
27
· Visningar
7 410
Senast: linnsan
·
T
Hästvård Jämt när jag rider, men även ibland då hon rör sig "fritt", börjar det knäppa i hennes höft parti för vart steg hon tar. Jag har haft...
Svar
12
· Visningar
4 391
Senast: floatlikeacork
·
Hästvård Ville bara höra med er som använder/använt hovstärkare hur det funkar?! :) Min häst har jätte mjuka hovar så skorna inte fäster i...
Svar
13
· Visningar
2 597
Senast: Danetta1990
·
Foder & Strö Har börjat med groov 60 till min hbl unghäst ,kanon bra massor av fibrer i = fin fast avföring..Trotts att han får endast 2 liter om dan...
2
Svar
33
· Visningar
2 442
Senast: Ellyne
·
C
Foder & Strö Hejsan, Jag har fått min höanalys och försöker knåpa ihop en foderstat till mitt halvblodssto, det blir för åldern 7-12 mån. Hur...
2
Svar
27
· Visningar
2 777
Senast: Alexandra_W
·
I
Hästvård Har en fråga, till er som brukar klippa er hästar på vintern. Har en ponny, som blir lätt svettig. Både vid träningspass och...
Svar
10
· Visningar
1 662
Senast: Isbiteen__
·
Foder & Strö Jag har nyligen fått hem en unghäst (1½ år) som är korsning halvblod/nordsvensk och jag klurar lite på hur jag ska fodra honom. Vi har...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: ameo
·
Hästvård fick äntligen tag på en veterinär som kom ut o kolla. han skulle komma kl 9 idag o besikta en anna häst som skulle säljas, det skulle ta...
2
Svar
20
· Visningar
2 930
Senast: vinkelina
·
M
Hästvård Ni som har/har haft hästar som blivit förgiftade av ekollon, vad hade hästarna för symptom och hur upptäckte ni det?
Svar
1
· Visningar
3 021
Senast: sissu
·
Hästvård Jag märkte ikväll att min lilla 2,5-åring hade svårt att äta. Kraftfodret åt han med god aptit och även äpplen. Men sen när han skulle...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: millus
·
Foder & Strö Tips på bra foder till en 18-årig dam. Hon är väldigt het och stressad av sig, verkar ha lätt att bygga muskelmassa och är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Ska klippa min häst som är lite känslig så jag tänkte att jag skulle stoppa bomull i öronen på honom för att se om han blir lugnare...
Svar
4
· Visningar
1 097
Senast: C_J
·
F
Hästvård Jag vet inte om den ska ligga här, men antar att den blir flyttad annnars :p joo.. min ponny är lite lös i magen, inte överdrivet. det...
Svar
15
· Visningar
2 737
Senast: C_J
·
K
Hästvård Min häst har i ett ben lite lite ökad värme ibland runt en liten del av senskidan, inte jämt utan den kommer och går. Har gjort UL och...
Svar
13
· Visningar
986
Senast: lillarut
·
B
Hästvård Har ni några bra tips och råd om hur du håller hästens tänder och mun i bra form. Hur ofta bör man raspa tänderna? borsta osv? Kom gärna...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: bambiii
·
Hästvård Hej! Var med en kompis ut till hennes häst i veckan och jag hjälpte till med rykt etc. När jag kände på hästen ben (längs med senorna...
Svar
10
· Visningar
1 647
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Pga att vår vanliga leverantör fick så liten mängd i år kommer vi vara tvungna att även köpa in hösilage från annat håll. Igår var...
Svar
10
· Visningar
4 065
Senast: Saigon
·
K
Foder & Strö Som sagt: lagras e-vitamin i kroppen och finns det risk för överdosering?
Svar
2
· Visningar
1 029
Senast: klabbarparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka