Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Har en trevlig valack, som helt plötsligt har kommit på hur trevligt det är med tjejer. Han betäcker dom och det blir mer och mer,(...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Theresa
·
F
Foder & Strö Hur mycket hö ska ett föl (ardenner eller andra kraftiga raser) ha vid 6 mån-1 års ålder ha varje dag? Ungefär lika mycket som min...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 553
Senast: feliand
·
F
Foder & Strö Jag har en liten fundering kring att ge salt till min häst. Jag vet att saltsten är det bästa men min häst kliar bara sönder sig på...
Svar
8
· Visningar
2 305
Senast: miss shire
·
Hästvård *aaarg* glömde fråga vet i går. fick pulvermedecin till min häst, som skall blandas i maten. men iom att hon kommer att stå i...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: Trilla
·
Foder & Strö Vilket är det billigaste helfodret?
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har min häst i utebox och det är super tycker jag. Men en sak som är jobbigt är det här med täcke och inte täcke. Han skulle ju...
Svar
9
· Visningar
1 160
Foder & Strö Ja kom med lite råd hur skall jag fodra upp en åring som haft en mkt taskig start i livet. Var gravt undernärd som föl och är...
Svar
19
· Visningar
2 357
Senast: Tora
·
P
Hästvård Jag har haft en tråd om ansiktet förut, men nu är de tillbaka. Men det har expanderat. Nu har hon små kala fläckar, det der precis ut...
Svar
9
· Visningar
3 924
Senast: simpan
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av häst med toppfraktur på kotsenbenet som inte har blivit opererad? Vad har de funkat att använda dem till?
Svar
2
· Visningar
946
Senast: pomelo
·
Hästvård Nu måste jag få lite tips, jag håller på att få spader på min ungponny. I mina boxar har jag permanentbädd; jordgolv, halmbotten och...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag undrar kan man ha regnskållor under magen långt bak och vid vänster "armhåla" där sadelgjorden sitter? har en bild men får inte in...
Svar
2
· Visningar
843
T
Hästvård Lite tankspridd här.. Min häst gick och tappade en sko idag, givetvis när vi red, så det är omöjligt att hitta den igen. Hade jag gjort...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Tussilagon
·
Hästvård Kort och gott som rubriken låter, har de börjat gjort det ännu?
2 3
Svar
57
· Visningar
2 928
Senast: iloveyou
·
B
Hästvård När jag släppte ut mina pållar i morse brann de iväg till hagens ena hörna och började mumsa på något. Jag gick dit och fick väl se att...
2
Svar
26
· Visningar
3 233
Foder & Strö Jag håller ju på och försöker göda min häst... Problemet är att han börjar rata lusernen (pellets) Jag har nu gett honom ca 3 kg om...
2
Svar
30
· Visningar
10 196
Senast: Askersund
·
G
Hästvård Jag tittar på ny häst och har hittat min stora kärlek. nu är det tyvärr så att den har en liten rörelsestörning på ena frambenet...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: coari
·
Hästvård Igår fick jag höra att man ska inte använda liniment med kylande egenskaper på gammal häst för det förstör huden. Hur kan det göra det...
Svar
11
· Visningar
1 690
Senast: Snowball
·
Hästvård Hejsan. Idag när jag skulle ut och rida mitt sto så såg jag att hon var tjockare i det ena bakbenet. Jag kände efter och hon har värme...
Svar
3
· Visningar
6 251
Senast: mctucker
·
Hästvård precis när jag har börjat se på vilken klippmaskin jag skall köpa till hästen för att få henne klippt blir hon sjuk, troligen kommer det...
Svar
8
· Visningar
1 869
Senast: vinkelina
·
Hästvård Är det normalt att man hör hästen mage kurra nästan jämt trots fri tillgång på grovfoder? Är det normalt att man kan höra hjärtat...
Svar
8
· Visningar
6 320
Senast: Tussilagon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka