Hö för ett föl.

Sv: Hö för ett föl.

Att de har halm att äta mellan fodringarna är perfekt! Men, äter dom mycke halm som inte innehåller något protein utan bara energi kan kvoten bli lite knasig, om man vill fodra efter kvot :)

Och även om man inte vill fodra efter kvoter så kan halmätandet göra att det blir svårare att få i fölet det protein det så väl behöver, beroende på vad man ger för ngt foder i övrigt.

Och även om man inte vill fodra efter kvoter så kan halmätandet göra att det blir svårare att få i fölet det protein det så väl behöver, beroende på vad man ger för ngt foder i övrigt.

hehe, men asså det med halmet var vad jag gav mitt varmblodssto nu ;) Klarar inte föl det så får man ju sjklart ändra på det :) Men nu har jag bestämt mig för att köpa en fjording som ska vara unghäst, runt 3 år :)

Sedan så kanske jag ska byta stall vid årsskiftet då ska jag försöka planera in 3 utfodringar istället vilket verkar vara mycket vettigare för hästen:)

Men tack för all hjälp jag fått utav denna tråden, det mesta har gjort mig klokare :laugh: Ni får gärna själva fortsätta disskutera!

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 311
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur