Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I Sverige hör det till vardagen att göra böjprov för att lokalisera hältor men hur är det egentligen i andra länder? Görs det böjprov i...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Seabaz
·
Hästvård När man pratar om täckesanvändning kommer det ofta upp att "jag har en rygghäst och därför måste den vara täckt" Vad menar DU med...
2
Svar
32
· Visningar
3 534
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet ifall det finns något speciellt foder man rekomenderar för hästar med känslig mage? Jag har en 1åring som...
2
Svar
31
· Visningar
7 649
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö jag fick idag tips om att ge min häst basiblock. Han är ett halvblod som e lite svår att hålla hullet på samtidigt som han är "fånghäst"...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Är det någon av er som vet vad för mineral eller spårämne som saknas när hästen slickar i jord o lera o ibland äter de andra hästarnas...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: sissu
·
Foder & Strö Är detta något som är värt att spendera pengar på?? http://silvershopen.ebutiken.nu/product_info.php/cPath/57/products_id/171...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: kaninlina
·
C
Hästvård Snälla har ni lite tips vad man gör åt detta? I sommar har båda mina hästar haft mycket problem med detta. Har försökt att ge dem rena...
Svar
16
· Visningar
2 304
Senast: Snowball
·
J
Foder & Strö jAG har lite funderingar kring en hästs hull i stallet. Det är så att hästen är väldigt takig över ryggen. HAr alltid varit detta men...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: Jaba
·
Hästvård Får en veterinär ge lugnande till andras hästar på fritiden? Vi har en pappa i stallet som är vet, funderar på att fråga om han vill...
Svar
10
· Visningar
1 502
Senast: Immer
·
J
Hästvård Har ni hört om något liknande? en islänning i toppen skick, fick plötsligt svårt att andas, flank andas, både in och ut tycks vara...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Loppz
·
A
Foder & Strö Senast jag fodrade ngn av mina hästar (ca 10 år sen) med soja var den i lös form, som mjöl ungefär. När jag nu köpte soja på "neighbour...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Alexandra_W
·
O
Foder & Strö Andra sidan planeten, alltså. :D Här i Nya Zeeland går hästarna alltid på bete. :d Det fryser sällan, så gräset är grönt, även om det nu...
Svar
15
· Visningar
1 495
Senast: HelenaHandberg
·
C
Hästvård Har kommit till vägs ände med min lilla tappra underbara häst. Hon är bara 7 år men hennes ben håller inte. Har då fått ta det...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 928
Senast: chandra
·
D
Hästvård halloj! i söndags upptäckte jag när jag tog in min pålla från hagen att hon rann lite i ena ögat. bara tårar, inget gegg eller svullnad...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: Antenn
·
Ï
Hästvård vad gör man åt en förkyld häst?? fick hem min häst idag som var ute på foder, pga att han hostar och snorar. han har ingen feber, vi...
2
Svar
22
· Visningar
12 563
Senast: CarinaMargret
·
N
Hästvård Har hört att även hästar kan bära på blåtungavirus, men inte utveckla den och bli sjuka. Att de är smittbärare. Det sa en djurkunnig...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: nepita
·
S
Foder & Strö Hej hopp alla glada! Vi ställer ut hela 400kg fyrkantsbalar med hösilage och skär upp ovansidan så att hästarna kan dra ut det och...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: ronjabus
·
Foder & Strö Jag har hittat Dodson & Horrells Foal Creep pellets och SALVANA F-Start 16 FINNS det några andra fabrikat på fölpellets? Dessa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 019
Senast: ronjabus
·
O
Hästvård Jag har haft min häst barfota i några år men nu skott på igen. Har också gått utbildning till hästmassör där vi hade väldigt bra...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 098
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Hur gör man egentligen för att räkna ut hur mkt grovfoder hästen behöver om dagen. Alltså enl. den rekomenderade givan. (Är väl 1,5kg...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur