Sv: Ett värdigt slut..?
Det är nog sant som du skriver att det värdiga inte ligger i tillvägagångssättet. Jag bara önskar så att jag kunde ge henne en så fridfull död som möjligt.
Jag uppskattar mkt dina tankar om det här svåra!
tycker jättesynd om dig som skall genomlida detta men hästen har verkligen en bra matte som inte bara tänker på sig själv utan på hur hästen känner och att den skall slippa lida.
jag känner att en spruta känns nog mer som en fridfull död för människan som ser på iaf.....för bult och avblodning och allt vad det innebär kan nog kännas destå värre. det hade jag nog inte klarat att vara med på.
men jag vill ju endå inte lämna hästen där ensam o rädd på slutet.
men jag vet att man kan låta hästen äta kraftoder ur en hink när de bultas men jag vet inte hur det fungerar med sprutan? någon som vet om de kan få äta då med så de inte märker någonting?
vad jag hört så finns det en spruta som gör att de först lägger sig ner och blir sövda sen så ger man en spruta till som stannar hjärtat.
men nu finns alltså en enda spruta som stannar hjärtat direkt då?
det är nog snällast mot hästen tror de kan bli rädda om de ramlar ihop o bara är lite lätt sövda.
hur har du tänkte göra med kroppen? om man vill begrava hemma(efter att ha sökt tillstånd då) så kan man ju gå ut i skogen/där hästen skall få vila, med grimma och få vara ensam en stund med hästen och sen får hästen äta kraftfoder det godaste man kan blanda ihop och sen får den sprutan och faller på mjukt gräs.
det tror jag iaf är det mest fridfulla....tror inte det finns något mer fridfullare sätt för en häst att dö på iaf. tror att vi människor skräms mycket av att se hästen falla handlöst ihop, det är nog det värsta....tyvärr men man kan ju tyvärr inte be dem lägga sig ner, det är ju deras sätt att dö...
och vi har makten att avsluta det när hästen mår dåligt. och de slipper lida då iaf....
kramar och lycka till hur du än gör.