"Mjölkpellets" till små föl?

Sv: "Mjölkpellets" till små föl?

Men alltså, är det inte bättre att tänka att hon ska växa i lagom takt, så att kroppen inte överbelastas av en exploderande tillvxt? Alltså, självklart ska hon ha den näring hon behöver och då är det rätt mkt protein som går åt, men du kommer nog inte få en högre häst bara för att hon får mer mat.
Möjligtvis större muskelpaket, men inte högre.

nej det förstår jag väl ;) jag bad bara om olika fodermedel och råkade lägga till fel ord

tillskottsfoder bör du bara ge om fölet har svårt att hålla hullet.
Jag tror inte att du varken vill eller bör försöka påverka tillväxttakten på ditt föl, om du vill att den ska växa upp till en hållbar individ.

Kan man ge för mycket kraftfoder till de små fölungarna som behöver tilläggsfodras? Utan att man ser det på hullet?

...att de mår dåligt alltså, får överskott av vissa ämnen o likn...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har läst runt här på bukefalos men blir ändå inte klockare, vet inte om det e jag som e trög :confused: Finns många trådar men vet...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 019
Senast: CindyLou
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 571
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025