Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ger mina fri tillgång på lucern och grovfoder,samt mineraler.
Om grovfodret inte räcker till näringsvärdemässigt får dom lite countrymix men jag har sällan gett mycket kraftfoder....
Vad har han fått innan?
Eftersom fölet är såpass stort som 8 månader så bör tarmfloran ha hunnit anpassa sig ganska bra efter att bearbeta grovfoder. Jag hade nog ändå gett någon form av lite mer lättsmält kraftfoder som tillskott fram till betessäsongen, om än kanske inte nödvändigtvis mjölkbaserade fölpellets.
¨Men vid 8 månader behöver du inte ge några mjölkpellets eller särskilda fölfoder om du ska ge kraft. Vad får den andra hästen?
Nej det vet jag, jag ville bara veta om det finns nåt foder som är speciellt bra för såpass unga hästar. Mer än basic foder så som typ lucern.
Allie äter hestekraft och krafft groov 90.
Det är främst energi-överskott som ger broilereffekten, om jag fattat saken rätt. Det är också därför jag rekommenderar ett foderslag med högre proteininnehåll, för det behovet måste tillgodoses även om man vill hålla igen på energin...