Hur gör er hovslagare?

Sv: Hur gör er hovslagare?

*KL*

Men ursäkta så mycket, denna tråd handlade INTE om pedagogisk utbildning eller poäng i att kommentera felstavningar. Om det senare är fallet, bör flera användare få sig en duvning. Nåväl, nu handlade inte tråden om det, utan jag föreslår att vi återgår till trådens ursprung och slutar att diskutera i ett ordalag som faktiskt gör flera användares inlägg dryga.

Kan man inte återta ursprungstråden, ser jag mig nödgad att låsa den.

Boj/moderator

min kollade allt 1 gången. nu kollar han end bak tillsammans o fram tillsammans är det något jag märkt på hästen diskuterar vi det o samma sak om han ser nåt annorlunda. har aldrig haft en bättre hovslagre!

*kl*

Jag har två hovslagare. Ena med många års erfarenhet, skor en hov i taget helt klart.
Har sett hästen i rörelse.

Andra är en god vän som nu är ubildad hovslagare. Kommer faktiskt inte ihåg hur hon gör, men vi diskuterar mkt kring hur det ska göras óch olika alternativ (provat nya skor på ponnyn som blir vääldigt lång i tårna och inte bygger trakterna så bra)
Hon brukar också tvinga mej att kolla på hoven avskodd och fråga vad jag ser, vilket är jättebra för då lär jag mej mer:idea:
Gör mej uppmärksam på många saker jag inte själv reflekterat över.
Jag brukar terra henne med mitt högst ovetenskapliga tyckande;
Mitt estetiska sinne tycker att den hoven ser rätt ut och den fel..:devil:;)

Måste kolla nästa gång hur hon gör och fråga varför:laugh:

Inte nedvärderar jag bönder. Däremot citerar jag en halva ordspråket; "Tala med bönder på bönders vis och med de lärda på latin". Det har jag inte kommit på själv direkt, men jag försöker alltid ha det i åtanke i mina kundkontakter. Och jag förväntar mig att andra yrkesgrupper talar till mig "på bönders vis" på områden där jag är novis.

Felstavad svenska och dålig grammatik är en annan femma, att du stavar som en kratta tycker jag inte ska ligga dig i fatet. Och det är inte heller det jag reagerat på. Att provocera kan vara ok, men inte då det är ett sätt att framställa sig själv i bättre dager på andras bekostnad. Var stolt över dina yrkeskunskaper, men nedvärdera inte de som inte har några kunskaper om hovslageri. Jag förstår inte riktigt varför gemene man skulle behöva ha det bara för att man sysslar med hästar och ridsport?

Vad jag har sett så är det inte så ofta du får kritik för de kunskaper du besitter utan sättet du framför dem på. Kanske avreagerar du dig på nätet och är en solstråle irl, vad vet jag. Men att i detta inlägg t ex angripa ts sits känns väl barnsligt, tom för ditt arga nät-jag.

Oj, förlåt mitt senast inlägg. Hade inte läst sid 4... :o Stäng inte tråden pga mitt övertramp!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 758
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 543
Senast: Freazer
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 890
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv