förkyld häst

Sv: förkyld häst

ja tjejen som hade honom vatrött på sjuka hästar, men hon hann bara ha honom i 1 månad. jag bryr mej inte så mycket om det för jag ville ändå få hem honom:)

han började hosta första morgonen som han kom dit och sedan har det fortsatt. igår när han kom hem till mej snorade han lite men jaghar inte hört honom hosta.

jag tror mest att det är en förkylning, men hur länge brukar det sitta i?
det är säkert olika, men när ska man bli orolig.

Kom bara att tänka på en sak; om han började hosta så fort han kom dit, så kanske det är nåt i den miljön han inte tålde/utlöste allergi? Du skriver att tjejen var trött på sjuka hästar, det var inte så att de också hostade?

Dumheter. Jag tänker inte läsa några lekmannaböcker om homeopati för att få svar på vilka växter som skulle ha egenskaper som är bakteriedödande. Antiseptisk är inte detsamma. Jag har tagit del av så många studier som samtliga visat att homeopati är verkningslöst att jag inte har för avsikt att lägga tid och energi på att förstå rent humbug.

Svara gärna på min fråga här istället för att hänvisa åt höger och vänster.
Skulle du själv föredra hoemopati vid en lunginflammation?

Jag diskuterar inte örter utan homeopati. Det är öht inte samma sak.

Var och en får välja själv. Jag anlitar veterinärer som är homeopater också och som också använder örtkurer. Jag anlitar också hästkinesiolog. I Sverige får man då om man vill göra liknande ha två eller tre personer eftersom man har delat upp utbildningen på det sättet. I ex Frankrike läser alltså många läkare och veterinärer också till ex till homeopat mm. Min veterinär / homeopat avgör i ett sånt läge som du beskriver vilka metoder som fungerar bäst samt jag skulle också dessutom gärna höra extra med min kinesiolog för fler ev komplement. Jag försöker dessutom få tag på en veterinär / hästkinesiolog här där vi bor men han är svår att få tag på han jobbar bla i London också förutom i Frankrike tex. Så gör vi detta funkar för oss.

Om vi flyttar hem till Sverige ja då blir det till att anlita flera personer en veterinär en kinesiolog en homeopat etc. Det är lättare som vi har det nu då alltså. Jag tror nämligen att det är bra att ha komplement med homeopati och örtterapi till sk. skolmedecin och så jobbar våra veterinärer och det är vi nöjda med.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
558
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 243
Senast: Roheryn
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V