Har era hästar börjat satt vinterpäls?

Sv: Har era hästar börjat satt vinterpäls?

Min appis har satt sin vinterpäls, men han har väldigt tunn & kort så idag va han spänd i ryggen fasst han går med ett 200 gram täcke.

Ja det har dom. Ena ska rakas framåt nästa vecka, den andra ska gå naken i år med massa nallepäls :D

Nej. :p Då har han ändå gått ute dygnet runt utan täcke tom förra veckan. Han hade iofs aldrig sådär supertunn sommarpäls som vissa har. Han har lite minimini-lurv hela tiden.
Han hade lite protein- och energibrist i slutet på betet så det beror nog en del på det. :(
Hoppas han börjar sätta snart.

Min shettis har redan rejält, medans mitt varmblodssto är så gott som i somras :) båda går på lösdrift året om :p

Nej de har inte börjat än. De har inte mer päls nu än när de gick ute dygnet runt i början av september. De har inte varit täckade.

Japp alla hästarna i stallet har så smått börjat sätta päls så nu har klipparen åkt fram och alla är jätte fina i sina nya kropps frisyrer. Pigga och glada blev dom med. Dom flesta i alla fall.;)

japp japp, nallebjörnar snart :P

Alla våra har börjat sätta rejält med päls, min lär jag behöva klippa snart. Gammelgubbens "fullblodsöron" är snart så luddiga att om man bara tittade på dom skulle kunna tro att han är en shettis alternativt isis. De blir så söta han små nalleöron. :love:

Ja då, sommarpälsen faller av i sjok och den nya snygga, långa vinterpälsen är på G.

Tom här nere i Syrien har de börjat sätta vinterpäls.:crazy: här är 35 grader på dagarna och mellan 17 - 25 på nätterna

Jag tycker nog att nästan alla våra börjat sätta päls inför hösten. Det märks ju knappt, det blir en annan struktur på pälsen. Ingen av dem går ännu täckad regelbundet. Täcker vissa vid riktigt dåligt väder endast. De går fortfarande på bete.

Min gubbe (kbltravare, 27 år) började sätta vinterpäls i mitten på juli. Har redan hunnit klippa honom 2 gg sedan dess. Snart dax igen...

Jappidapp :D

Min lilla arabfröken börjar ta på sig "nallebjörns"-skruden för i år. Sådär riktigt tjock är ju pälsen inte än, men hon brukar ha mest päls av alla våra hästar, möjligen undantaget ardennern, och matte är så nöjd över att hon slipper frysa! :D

Min valack ser för rolig ut just nu. Vinterpäls och lite lurvig på hals, bog och framben. Resten av kroppen är fortfarande slät och han fäller sommarpäls så det ryker.

Har redan klippt min ponny 2 ggr... Helt sjukt mycket hår..

KL.

Kan ni inte sätta ut lite bilder på era Isbjörnar? :D

min har börjat lite smått, ska klippa om 2 veckor hade jag tänkt.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 374
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur