Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nej. Då har han ändå gått ute dygnet runt utan täcke tom förra veckan. Han hade iofs aldrig sådär supertunn sommarpäls som vissa har. Han har lite minimini-lurv hela tiden.
Han hade lite protein- och energibrist i slutet på betet så det beror nog en del på det.
Hoppas han börjar sätta snart.
Japp alla hästarna i stallet har så smått börjat sätta päls så nu har klipparen åkt fram och alla är jätte fina i sina nya kropps frisyrer. Pigga och glada blev dom med. Dom flesta i alla fall.
Alla våra har börjat sätta rejält med päls, min lär jag behöva klippa snart. Gammelgubbens "fullblodsöron" är snart så luddiga att om man bara tittade på dom skulle kunna tro att han är en shettis alternativt isis. De blir så söta han små nalleöron.
Jag tycker nog att nästan alla våra börjat sätta päls inför hösten. Det märks ju knappt, det blir en annan struktur på pälsen. Ingen av dem går ännu täckad regelbundet. Täcker vissa vid riktigt dåligt väder endast. De går fortfarande på bete.
Min lilla arabfröken börjar ta på sig "nallebjörns"-skruden för i år. Sådär riktigt tjock är ju pälsen inte än, men hon brukar ha mest päls av alla våra hästar, möjligen undantaget ardennern, och matte är så nöjd över att hon slipper frysa!
Min valack ser för rolig ut just nu. Vinterpäls och lite lurvig på hals, bog och framben. Resten av kroppen är fortfarande slät och han fäller sommarpäls så det ryker.
Hästmänniskan Jag har utbildat alla mina åtta hästar själv. En var iofs inkörd när jag köpte henne, men resten har jag fött upp själv eller köpt som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.