Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Våra hästar är inne nu sedan en vecka tillbaka. Innan hade de täcke på sig på natten. Vår ena häst är ganska frusen av sig så vi tyckte det var dags nu.
japp mina shettiskorsningar är fortfarande ute på natten(är väldigt feta fastän dom går med greengard munkorg på sej) ska ta in dom om ca 2veckor,dom mår bättre att gå ute,trivs ej att stå inne i box. till och med min grannes hblsto ¨på 24år går ute och hon är oxå ganska fet!
Våra hästar har varit inne sen slutet av september. Det började bli kallt, frostnätter och sen kom regnet. Och dem ville verkligen komma in på nätterna
Mina 3 st står ännu ute hela dygnet men självfallet med täcke om det inte är tillräckligt bra väder. Dom har fri tillgång till hö via en rundboll och stort vattenkar som tillgodoser deras behov av vatten... Personligen så tycker jag det är bra så länge dom kan stå ute hela tiden för här i norr står dom tillräckligt lång tid inne på nätterna. Jag vill dessutom att dom ska sätta en ordentlig vinterpäls eftersom vi har ett kallstall med "naturlig" ventilation... Jag fodrar dessutom dom med kraft på kvällen och lite extra gott imellanåt typ morötter, äpplen... Dom är riktigt kraftigt tjocka och verkar må som 2 prinsar och en sessa
Alla stona o bägge fölen är inne på nätterna sen ett par veckor tillbaka. Valackerna är fortfarande ute dygnet runt utan ligghall. Fick igår klart med förprövningen på ligghallen, så nu blir det att ordningställa den så ska pojkarna få gå där i vinter.
När bönderna tar in sina kor brukar det vara tid att även ta in hästarna. Nu tål ju hästar lite mer än kor så dom kan gå ute lite till ifall man vill det. Våra går ute än.
I stallet där jag har min medryttarhäst så går hästarna fortfarande ute dygnet runt, men de fick komma in en natt när det var dåligt väder och en del har täcke. Ska stallas in den 19 oktober om det inte blir mycket sämre väder innan dess.
Hästnyheter Jag misstänker att hon menar en sorts grusväg som jag bara sett i Göteborg och söderut, typ mjukt rullgrus? Inte kul att cykla på tycker...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.