Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår inte riktigt din reaktion här. Jag håller ju med dig om att lagen är utformad så att det beror på!Jag tycker att jag har varit väldigt tydlig med att säga det beror på genomgående och flera gånger i mina inlägg. Jag har alltså aldrig sagt att det alltid är godkänt på ett visst sätt. Jag har inte rekommenderat något tält till någon.
Grunden till denna tråd är ett tillfälligt tält som ska användas till den riktiga är färdigbyggd. Inte ett tält som ska stå pall för väder och vind år ut och år in. Det ställer givetvis helt andra krav på hållfastheten.
Jag tycker att jag har varit väldigt tydlig med att säga det beror på genomgående och flera gånger i mina inlägg. Jag har alltså aldrig sagt att det alltid är godkänt på ett visst sätt. Jag har inte rekommenderat något tält till någon.
Grunden till denna tråd är ett tillfälligt tält som ska användas till den riktiga är färdigbyggd. Inte ett tält som ska stå pall för väder och vind år ut och år in. Det ställer givetvis helt andra krav på hållfastheten.
Hästar kan fastna i tältduk och då dessutom riva ner hela tältet. Med lite otur kan hästen sedan springa iväg med hela konstruktionen, snacka om skaderisk om det händer.Anledningen till att saker som är hållfasta ska hålla för hästaparkar är för att hästen kan fastna annars. Med en tältduk händer inte det. Visst blir det krångligt att behöva laga det, men det kan knappast räknas som en skaderisk.
Jo det finns flera som har takhöjd som är tillräckligt för hästar.
Ang metallstängerna så beror det på vilken du väljer. Det finns klena konstruktioner, och det finns rejäla konstruktioner.
Många antaganden här, jo metallstängerna är fastmonterade på många modeller. Och om det är det så kan hästen inte riva iväg med tältduken för tältduken går sönder och hästen kommer loss. Det finns absolut så dåliga tält som du beskriver, det säger jag inte emot.Hästar kan fastna i tältduk och då dessutom riva ner hela tältet. Med lite otur kan hästen sedan springa iväg med hela konstruktionen, snacka om skaderisk om det händer.
Metallstänger till tält är ju inte fast monterade och kommer inte att hålla om någon häst trycker emot dom. Det kommer med andra ord inte ens behövas en spark för att det ska kunna gå riktigt illa.
Du får tycka och anta vad du vill jag kan bara säga att inspektörerna på Länsstyrelsen i mitt Län god tar ingen typ av tälthall utan en ordentligt sarg. Hur hög den ska vara är sedan beroende på hur stora hästar som kommer att vara i den.Många antaganden här, jo metallstängerna är fastmonterade på många modeller. Och om det är det så kan hästen inte riva iväg med tältduken för tältduken går sönder och hästen kommer loss. Det finns absolut så dåliga tält som du beskriver, det säger jag inte emot.
Kompisens tält rörde sig inte en mm under stormvindarna igår - jag var mer ostabil i vinden än vad det tältet var. Det är verkligen skillnad på tält och tält.