När saker skrivs är viktigt. Vi fick en ny föreskrift 2019, den ändrades senast 2021, och ny djurskyddslag 2018. Det står tydligt "Åverkan av hästsparkar på inredningen ska inte öka skaderisken".Jag har ingen aning om när den skrevs men jag kan inte se någon förändring av innebörden i texten som du delar, eller menar du att det numer är tillåtet att ha väggar som inte klarar en hästspark? Det skulle jag aldrig tro!
Hurvida de klarar en hästspark eller inte är inte intressant. Det är om hästsparken gör att det blir en skaderisk som är intressant. Tex en boxvägg av tunn plyfa/brädor ect. tex, där kan hästen fastna och få enorma skador, det kan också bli vassa kanter. Detta kan inte hända av en tältduk.
För övrigt så tycker jag att @skiesabove har förklarat det väldigt bra. Och bra tillägg med checklistan, jag kompletterar med vägledningen; https://jordbruksverket.se/download...6e/1651673599083/Vagledning-Hast-2021-TGA.pdf
Sen vill jag komplettera med att MÅNGA av dessa tälthallar har metallstänger som kan anses som en skaderisk och behöver därför täckas, men långt ifrån alla.