Krafft Pluss Grön

Sv: Krafft Pluss Grön

Som Hjartagna skrev, du har nog räknat väldans knasigt om du fick det till de priserna du anger. För inte kostade väl en säck KPG 100kr?

Här ligger en säck med KP på 369kr och KPG ligger på 315kr.

Hm, är inte alls något mattesnille och kommer inte ens ihåg hur jag räknade :o

Hur som helst, en säck K Pluss grön kostar 303 kr och K Protein 450 på Granngården hos oss.

/Lizzie

Då är det nog någon 30kg säck av KP som finns kvar i lager. För priset stämmer ungefär med vad de kostade som 30kg-säckar. Numera produceras ju alla säckar i 25kg. För nästan 100kr skillnad låter inte rimligt.

Hur som så räknade jag åt dig (OM det nu skulle stämma att det är 25 kg, vilket jag som sagt har svårt att tro) och för 100gr protein med KP så blir det 5.45kr och med KPG blir det 6.10kr.

Senast ändrad:

Då är det nog någon 30kg säck av KP som finns kvar i lager. För priset stämmer ungefär med vad de kostade som 30kg-säckar. Numera produceras ju alla säckar i 25kg. För nästan 100kr skillnad låter inte rimligt.

Hur som så räknade jag åt dig (OM det nu skulle stämma att det är 25 kg, vilket jag som sagt har svårt att tro) och för 100gr protein med KP så blir det 5.45kr och med KPG blir det 6.10kr.

Nu har jag varit på Granngården och kollat priserna noga.

Krafft Pluss Grön kostar 309 kr för 25 kg
Krafft Protein kostar 439 kr för 25 kg

Soja kostar 196 kr, glömde kolla om det är för 25 eller 30 kg, börjar mer och mer luta åt att enbart använda soja, kommer då komma upp i en dosering av 0,5 kg/dag för att få en vettig kvot, behöver köpa till mineraler men behöver inte dosera i några extremt stora doser för att behovet och kvoterna OK.

/Lizzie

Nu har jag varit på Granngården och kollat priserna noga.

Krafft Pluss Grön kostar 309 kr för 25 kg
Krafft Protein kostar 439 kr för 25 kg

Soja kostar 196 kr, glömde kolla om det är för 25 eller 30 kg, börjar mer och mer luta åt att enbart använda soja, kommer då komma upp i en dosering av 0,5 kg/dag för att få en vettig kvot, behöver köpa till mineraler men behöver inte dosera i några extremt stora doser för att behovet och kvoterna OK.

/Lizzie
Med de priserna blir det:

6,18 kr/100 g SMRP i K Plus Grön
5,27 kr/100 g SMRP i K Protein
2,35 kr/100 g SMRP i Soja (räknade 1 säck=25 kg)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att köpa Krafft Pluss Grön, men det står att man ska ge det som komplement till en foderstat baserad på havre. Den...
2
Svar
35
· Visningar
2 157
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Min häst behöver mycket protein, väldigt mycket protein då han är tunn i överlinjen och jag försöker bygga upp honom. Utan att MJ stiger...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Kaki
·
M
Foder & Strö Är det någon som gett sina hästar Krafft pluss grön för att dom ska få upp hullet? Har du haft hästar som haft dåligt hull/magra, vad...
2
Svar
27
· Visningar
3 843
Foder & Strö Hej! Jag håller febrilt på att försöka hitta vilket foder som passar min donna bäst. Vad ger ni era travhästar att äta? Själv har...
Svar
14
· Visningar
2 825
Senast: somi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025