Sv: Byta vatten i hage
har en stor tror det är 90liters tunna svart plast.
har en sån i varje hage har 2 olika hagar för 4 hästar som går 2 och 2. för tillfället.
just nu så låter jag vattnet aldrig bli mindre än halva karet fullt såfort det är halva så fyller jag och om det inte är att jag har hemskt brottom(då fyller jag bara på tills det är fullt men väldigt sällan)annars så häller jag ut och skrubbar ALLTID med en disk borste för det är alltid alg bildning/smuts osv.
speciellt på sommaren då är det ännu viktigare att rengöra då kan man behöva byta/fylla på varje dag om det är riktigt varmt annars varannan nu tror jag det är typ var 3e dag eller nåt sånt men som sagt börjar det bli halva eller mindre så fyller jag på för jag vill veta att de alltid har vatten att tillgå, de ska aldrig bli utan vatten och det ska vara rent med.
i vinter: kommer jag ha alla 4 hästarna tillsammans och då kommer jag ha båda karen i samma hage och då kommer jag nog inte tvätta ur dem vid varje påfyllning det kommer bli himla svårt med all is och det blir inte alls lika smutsigt vattnet på vintern algerna finns ju inte då heller.
men jag kommer se till att det alltid finns vatten som inte fryser så har de frusit kommer jag ha sönder isen och fylla nytt och alltid ha hela full tror chansen är mindre att det fryser igenom då.
hade velat ha termo bar det de på ett annat ställe då jag var inackorderad det var toppen men nu får jag slita istället men men här i småland e de sällan 20 minus länge iaf.