Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Får bara tag på grovsalt som är havssalt dvs som innehåller jod. Det är ju inte bra för hästar att få i sig jod så vad jag vet ska man...
Svar
1
· Visningar
1 252
Senast: Strajder
·
D
Hästvård :cry:Behöver få några andra hästmänniskors syn på det här. Ska försöka sammanfatta allt så bra som det går och hoppas att ni orkar...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: ako
·
Hästvård Min häst vrider ena framskon. Vad är det som gör att det kan bli så? Första gången hon gjorde det var hon halt och jag tänkte att det...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: RosaBananen
·
Hästvård en väns häst har blivit det. har själv aldrig hört talas om de och itne hon heller.. vet har skrivit att de ev har ngt att göra med...
2
Svar
25
· Visningar
5 199
Senast: LadySara
·
Hästvård Kom hem från jobbet igår vid 19 och hittar två svettiga hästar i hagen! Jag veeet att det ska bli kallare nästa vecka men nu står jag...
Svar
4
· Visningar
1 841
Senast: Ängslig
·
Hästvård Om man har en häst som haft en ledinflammation som är behandlad och numera är friskförklarad, har man nytta av att ge hästen Cortaflex...
Svar
11
· Visningar
3 518
B
Hästvård Jag köpte en arab för ca 2mån, han har inte speciellt mycket päls. Jag har klippt honom på halsen, vilket var enda stället han satte...
Svar
4
· Visningar
924
B
Foder & Strö Denna tråd är ang mitt problem. foder och foderstat! Jag är första gångs hästägare och har en hel del att lära!! Jag har fått hjälp av...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 037
Foder & Strö Jag vet att det här är väldigt individuellt, men någonstans måste jag ju börja räkna. hur mycket ensilage kan jag räkna med att sex...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Saigon
·
T
Foder & Strö Någon som vet vad Ca/Mg kvoten bör ligga på?
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Antiqua
·
Hästvård Några av er kanske minns min 1åring som har varit följd av otur sedan hon föddes. I vilket fall, i våras hade hon magsår och mådde...
Svar
12
· Visningar
1 574
Senast: nexxa
·
S
Foder & Strö Vad hjälper de olika vitaminerna till? Dvs vitlök, linfröolja, biotin, äppelcidervinägen, B vit, E vit, C vit, A vit och alla de där...
Svar
5
· Visningar
1 092
Hästvård Ikväll vid 20 tiden så ringde stallägaren till mig och sa att min häst gullan verkade mysko. Spang ju genast över (bor granne med...
Svar
14
· Visningar
2 285
Senast: classie
·
Foder & Strö Jag känner mig kluven till vad min tvååriga isbit behöver nu till vintern. Har läst runt så mycket, bland annat tråden "foder till...
Svar
1
· Visningar
654
Hästvård Vi hade en equiterapeuft ute i fredags som behandlade en del hästar, däribland min. Han ordinerade 3 dagar skritt vid hand + 2 dagar...
2
Svar
20
· Visningar
6 396
Senast: Totti
·
C
Hästvård Hej nu vänder jag mig till er kloka hästmänniskor för lite feedback:) Halblods valack -90 pigg och glad häst som rör sig obehindra...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 085
Senast: lundborg
·
Hästvård Loppan har fått av locket till betforen och fått i sig torr betfor. Dottern säger att Loppan fått i sig ungefär en tugga betfor. Detta...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: millus
·
J
Hästvård Hej, Är det någon som varit med om det? Min gamla tant har helt plötsligt börjat få nervryckningar (det pulserar) i ena näsborren...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: lundborg
·
Hästvård I går på kvällen då min häst stod fastbunden fastnade hon med frambenet i grimskaftet. Hon blev helt galen och drog en bra stund med...
Svar
17
· Visningar
1 755
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har kollat mineral/vitamin innehåll i krafft grund och jämför med krafft blå miner. Siffrorna känns konstiga.. Jag ville veta hur...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp