Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt men det handlar ju lite om min hästs hälsa så jag tycker den passar här;). Så här är det, jag har en...
Svar
15
· Visningar
1 021
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad paralell skiftnin är förnågot som är på ena fram benet? Och fall om det är skadligt? MVH Marina
Svar
3
· Visningar
1 042
K
Hästvård Jahapp igår avlivades min häst (läs tidigare trådar av mig) =( Och på måndag ska jag till klinik med min nya. Jag blir tokig, i alla...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Tinen
·
M
Hästvård Hej, nu kommer jag att skriva kanske världens längsta och mest ointressanta inlägg ni någonsinn läst, men jag känner att jag måste få...
Svar
19
· Visningar
1 467
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag ska snart skicka in en analys på hö och jag har valt att kolla näringsvärden (SR,MJ osv) och mineraler! + TS då. Hur lång tid brukar...
Svar
3
· Visningar
3 902
Senast: amalia
·
Hästvård Eller något liknande heter den. Bäckenbenet är det väl hursomhelst. Min kompis är fodervärd på en häst som har varit behandlad med...
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: Hellena
·
Hästvård Fblherrn såg riktigt off ut nu ikväll. Reagerade redan när jag tog in vid 20, på att han kom och gick i gåsmarsch, normalt är det full...
2
Svar
26
· Visningar
3 031
Hästvård Jag missade tyvärr återvaccinationen av dotterns russ, skulle vaccinerats senast 9 september... Som jag förstår det så måste jag...
Svar
1
· Visningar
679
M
Hästvård Jag har köpt en 6årig hingst nu undrar jag lite över vad ni tycker om tex kastrering och avmaskning mm..
2
Svar
32
· Visningar
2 586
Senast: miffa
·
M
Hästvård Fick en postorderkatalog från en känd "hästexpert" firma idag. Kan inte låta bli att reta mig på att de lindar hästarna utan paddar med...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Lihna
·
Hästvård Min ettåring har saker på sina hovar/ben som jag inte sett förut. Se bilderna nedan: Nu är det lite dåliga bilder kanske, men...
2
Svar
22
· Visningar
2 768
Senast: malumbub
·
P
Hästvård Hur har ni upplevt det här med fotskabben, som bla raser i rubriken drabbas av? Står du i ett stall där hästar av dessa raser finns? Om...
Svar
7
· Visningar
2 518
Senast: __Stilett__
·
Hästvård Mitt sto har prickar i slidmynningen och man ser att hon tycker att det kliar. Hon lägger inte ner svansen utan går med den åt sidan...
Svar
10
· Visningar
1 009
Senast: Krims
·
F
Foder & Strö Det här med mineraltillskott alltså ... :crazy: Är det stor skillnad om man ger något "enkelt" som t ex Kraffts miner , eller om man...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Mynta2
·
Z
Foder & Strö Jo, nu har jag köpt en frysbox för att frysa hösilaget, så att det håller längre när det är varmt och det är invänjningsperiod dvs när...
Svar
1
· Visningar
837
Foder & Strö Har just räknat ut att min hästs foderstat är mycket bra förutom att han får 0,3 g selen och han behöver 0,7 g. Räcker det med att...
Svar
5
· Visningar
841
L
Hästvård Vi har en 4 åring. Hon har fått en galla på insidan under knäet VF. Den är inte varm, inte öm, hon haltar inte. Gallan är långsmal, ca...
Svar
11
· Visningar
2 923
Senast: lillarut
·
E
Hästvård Min hovslagare har lyckats med konststycket att kapa av för mycket av mina hästars hovar (jag märkte inget, och han sa inget), så båda...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: saila
·
Hästvård Min älskade häst, jag saknar dig så! Jag hade en häst som var 14 år, svenskt halvblod. Dagen före så var han jättepigg ute och...
2
Svar
21
· Visningar
2 706
Senast: Chili
·
B
Foder & Strö Hur funkar en sån? Framförallt, var kan jag hitta en sådan? Pris? Jag har för mig att det är någon här som använder en sådan. Tacksam...
Svar
5
· Visningar
3 740
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka