Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Sprutar ni era hästar mot botulism om de äter hösilage? Eller är det bara när de äter ensilage som man ska göra det?? Har inte riktigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
M
Hästvård Stallägaren skickade Sms idag att min häst hade hostat ganska mycket i morse vid utsläpp. Han hostade även till en gång när jag var där...
Svar
15
· Visningar
1 412
C
Hästvård Någon som vet karenstiden innan start efter behandling/blistring utvärtes med DMSO gel? Tack på förhand, mvh c79
Svar
5
· Visningar
3 531
Senast: corno79
·
P
Foder & Strö Hej! Den 1 November (Är ett tag kvar, men ändå) ska jag åka och hämta hem min lillkille, som då kommer att vara 5 ½ månad gammal. Min...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: mahlmt
·
Hästvård brukar ni vara med när hovslagaren kommer och skor? vi försöker alltid vara i stallet då, ifaal han skulle vilja ha hjälp med nått...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 609
Senast: Gaston
·
I
Foder & Strö jag har en korsning mellan D-ponny och liten häst, men vad ska jag fodra henne jag rider henne dagligen, men lätt och inte jobbigt...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Är det någon som har hört talas om den diagnosen tidigare??? Efter många om och men är det den diagnos min häst har fått. Alltihop...
2
Svar
39
· Visningar
8 646
Senast: klabbarparn
·
Hästvård Min häst hade i morse en mystisk knöl :confused: Sticker upp ca 0,5cm jämnt över hela ytan, ca 4cm i diameter, en bit vid sidan av...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Kaki
·
Hästvård har en häst som verkligen inte vill vara i hagen hon vill itne vara ute alls. ger manhenne ett val ganom att låta henne kunna gå in...
Svar
19
· Visningar
1 835
Senast: LadySara
·
P
Hästvård Jag har just tagit övet ett äldre sto som är vit. Men jag har aldrig haft en skimmel innan och hon är oftast grå, smutsbrun, pissegul...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: pimy
·
Hästvård började fundera då jag bytt hovis pga flytt. den gamla skodde alltid så att det var ett utrymme mellan hoven o skon, man slapp o...
Svar
12
· Visningar
3 203
Senast: coari
·
S
Hästvård Min totto skadade djupaböjsenans förstärkningsband i Maj. Har varit på klink 3 gånger sen dess, varav 2 var återbesök. Vid första...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Smilla96
·
Hästvård Varmblodstravare, 8 år, fritidsrids alla dagar i veckan på varierande underlag. Har fått kommentarer som "jättebra hovkvalitet" och...
Svar
15
· Visningar
2 103
Senast: Ellyne
·
L
Hästvård Vår B-ponny har blivit så snubblig att hon helt enkelt står på huvudet, går ner på knä och nästan ramlar. Detta händet i trav och...
2
Svar
24
· Visningar
2 954
Senast: lacessere
·
W
Hästvård hejsan! Min ponny har haft tjocka ben/gallor(vet ej vad det är) sedan en vecka tillbaka. Några hästkunniga tittade på det i fredags...
Svar
4
· Visningar
1 119
Senast: Winx
·
K
Hästvård Jag har en gammal islandsvalack på 22år som jag inte vet vad jag ska göra med. Problemet är att jag inte vet om han lider eller inte...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Koriander
·
Foder & Strö Vi har i alla år fodrat med hö och trivts med det men nu börjar höet bli så oskäligt dyrt att även vi måste bita ihop och funderara på...
2
Svar
38
· Visningar
4 083
Senast: Equi
·
C
Foder & Strö Jag skulle gärna vilja ha synpunkter från landets alla hörn om hur ni har det i er landsända med: Hö / Hösilage, har ni fått tag i...
Svar
15
· Visningar
1 437
Hästvård Har en 14 årig halvblodsvalack som nu plötsligt blivit halt.. Märkte det i går när jag tänkte rida honom.. han ville inte stödja på...
2
Svar
31
· Visningar
2 886
Senast: pimy
·
Foder & Strö Det börjar bli lite smålerigt i sjukhagarna våra hästar går i så vi måste skaffa något att lägga ensilaget på. Någon som har något tips...
Svar
12
· Visningar
1 805
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka