Snubblig ponny, vad är orsaken tro?

Sv: Snubblig ponny, vad är orsaken tro?

Vet gjorde en grundlig genomgång av hela hästen för att kolla att allt var ok. Det enda han anmärkte på var det snea korset som nu är tillrättat.

Det kan vara svårt att förstå hur jag menar nä man bara läser det jag försöker förklara.
Han är en riktig dagdrömmare och otroligt bortskämmd från förra ägaren. Han fick göra det han ville.
När jag rider sätts det press på honom och när han är less eller hör något han tycker är intressant så försvinner koncentrationen och då kommer snubblandet.
Sitter man på så känner man att koncentrationen försvinner.
När vi rider på smala och stubbiga/stigar eller gör egna stigar är han hur skärpt som hellst och snubblar aldrig.

Alltså genomgång som i röntgen & ultraljud på varje ben, genomgång i rygg, böjprov, ögonkoll osv?

Jag har väldigt svårt att tro att en frisk häst tittsomtätt snubblar.
Någon gång då&då kanske men inte så ofta att man inte blir förvånad, sas.

Hej !
Kolla så ponnyn inte fått Erlichia infektion. Min häst har haft det tre gånger och bland det första symtomet var att han plötsligt blev jättesnubblig. Min häst snubblar aldrig annars.

Mvh B
Vad är det mer för symptom på detta?

Snubblighet brukar ju ofta kunna tyda på att det finns en inflammation någonstans. Även som någon nämde kan det ju vara värt att kolla fästingskjukdom.

Jag skulle boka tid på klinik och åka dit, att ta ut vet. ger sällan så mkt...

Vet att inget är fel på honom. Han är nyligen genomgången av vet. av annan orsak än snubblandet. Och kiropraktorn är ut regelbundet för behandling, inte de heller för snubblandet.

Han är klumpig och har alltid varit det.

ursäkta, men är det inte dax att byta kiropraktor då om den är ute regelbundet och inte har upptäckt det sneda korset, men din veterinär gjorde det?

Kolla upp fästingsjukdomar!

Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka