utdömd pga nevrologiska störningar

Sv: utdömd pga nevrologiska störningar

*kl*

Nu handlar väl detta om neurologiska problem va? Blir så förvirrad av stavfelet :confused:

Säkert. Neurologi uttalas ju "nevrologi" och ibland ser man den stavningen. Om det är fel eller inte vet jag inte, men inom medicinen används den med u!

Vi hade en traring som blev utdomd pga wobbles tidigare i somras.
Framfor vagn var han felfri och tavlades tom pa hog niva. (passgangare ~ trav men annan gangart)
Vi sag dock direkt at nagot var fel da han steg av transporten efter ankomst till var gard. Han korsade bak i skritt och agerade som om han gick pa styltor fram.
Forsta gangen han foll var i boxdorren da jag tog in honom fran hagen. Pladask rakt pa betong golvet men det viftades bort som halka. Efter det sag vi honom ramla tva ganger till da i hagen. Den forsta da han sparkade efter en fluga och helt enkelt tippade och den andra gangen kom han travandes och la sig helt plotsligt pa sidan.

Vi tog honom till klinik dar vi rontgade ryggraden och fick remiss till universitetet.

Pa universitets sjukhuset gjorde de alla standard testerna och lyckades nastan dra omkull honom sju ganger pa rad pa rakt spar. Efetrsom det var langhelg fragade de om vi ville lamna honom till mandag for att dra ryggmarg (uteslutning av EPM = inga forsakringspengar) och vi gick med pa det.
Pa mandag morgon ringde kirurgen och berattad eatt de snurrat honom i boxen och att han varit mycket nara att lagga sig pa henne innan hon ens rort svansen. Hon bad da om tillatelse att avliva direkt.

Lang historia kort - ja, jag har haft en hast med Wobbles

*kl*

papper är inskickade till försäkrinsbolaget. får se vad dom säger..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 133
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 237
Senast: EmmaW
·
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
35 547
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar