Stapplig , snubblig vid ojämna ytor vid ridning?

Sv: Stapplig , snubblig vid ojämna ytor vid ridning?

Var du verkligen hos ngn Vet?
Låter inte som det.:confused:

Var den ren på böjprov?

Sen kan hästen behöva verkas/ skos om dubbelt så ofta.

Man brukar inte sko av en häst som har uppenbara problem med underlag.

Tack för du idiotförklarar mig klart jag var hos veterinär :devil:

HAn har blivit vekad oftare och skodd oftare, inte varit utan skor all så vet inte var du fått det ifrån .......

Ursäkta då:angel:
Men du skrev inget om det.
Var den då inte halt på böjt spår? Böjprov?

sen lät det som du tyckte att 8v-intervall var ofta.

Varför inte sko den?

har du inte gjort något mer på 4 månader än att ringa ut kiropraktor och tagit ut någon veterinär som inte verkar ha gjort ett böjprov?

Var det verkligen en veterinär du tog ut eller någon filur med värmekamera och annat kraffs? Detta kan man göra EFTER veterinärbehandling men inte innan.

Jag har erfarenhet av en häst som snubblade på ojämn mark väldigt ofta. Den hästen var nästan blind!

Mark som är bombad?? Vad menar du med det, gropig?

Åk in med din häst på klinik och få den ordentligt genomkollad!

En till som är glad för att idiotförklara mig !!!! :devil: du förtjänar knappt svar på dina frågor
Min häst har varit på klinik var tror du annars jag varit , samt att ja de har gjort böjprov som han var ren på !!!!

Bombad är alla grusvägar för att vtn ska rinna av dem !!!:cool:

Varför inte sko den?

Han e skodd, ;)

Varför inte sko den?

Läs hela tråden .........:idea:

En till som är glad för att idiotförklara mig !!!! :devil: du förtjänar knappt svar på dina frågor
Min häst har varit på klinik var tror du annars jag varit , samt att ja de har gjort böjprov som han var ren på !!!!

Bombad är alla grusvägar för att vtn ska rinna av dem !!!:cool:

Jag har då aldrig hört uttrycket bombad grusväg. En bombad väg i mina öron finns endast i krigshärjade länder.

Men om han nu var ren på böjprovet, hur kommer det sig att han haltar på böjt spår?

Jag har då aldrig hört uttrycket bombad grusväg. En bombad väg i mina öron finns endast i krigshärjade länder.

Men om han nu var ren på böjprovet, hur kommer det sig att han haltar på böjt spår?

Enligt min vet säger hon att det kommer från länden han har en låsning som gör att han inte kan använda rumpan bakbenen fullt ut och därför tappar sig i böjt spår och ser ut som han haltar.
Lite som stel op

Det heter så här nere i skåne i allaf fall vägen är bombad

Tyvärr fick jag ta bort han för två veckor sen :cry:
Han fick en allvarlig senskada som följd av sina förslitningar (ringbandsfästet lossnade) och han fick gå 5 månader o mysa på bete med sin bästa kompis och jag gjorde allt vet sa men hans ben klarade inte någon extra påfrestning alls, och han hittade på ena buset efter andra och efter varje gång blev han mycket dålig i benen o klarade sig till slut inte utan smärtstillande. Han blev i för sig 22 år men det var tungt att mista sin bäste vän iaf.

Tyvärr fick jag ta bort han för två veckor sen :cry:
Han fick en allvarlig senskada som följd av sina förslitningar (ringbandsfästet lossnade) och han fick gå 5 månader o mysa på bete med sin bästa kompis och jag gjorde allt vet sa men hans ben klarade inte någon extra påfrestning alls, och han hittade på ena buset efter andra och efter varje gång blev han mycket dålig i benen o klarade sig till slut inte utan smärtstillande. Han blev i för sig 22 år men det var tungt att mista sin bäste vän iaf.

Beklagar verkligen
Ja det är det man inte alls vill mista sin vän

Önskar dig lycka om du planera ny häst

Men om han nu var ren på böjprovet, hur kommer det sig att han haltar på böjt spår?[/QUOTE]

En häst kan faktiskt vara ren på böjprov men halt på böjt...

Lite update , efter kiroprakt, samt akupunktur

Han e ny häst !!! smidig som en katt busar i hagen :D

tur det finns Otroliga hästmänniskor till oss som inte fattar något alls:d

Den kunde väl gå i hagen tidigare oxå.

Är den ridbar o utan snubbel?

Har du tagit borrelia/ehrlichiaprov?

min ponny var också snubblig och ingen veterinär hittade några fel på honom, han hade ehrlichia

// Josefine

Samma sak hände med min mammas häst. Han blev väldigt snubblig tidvis, på helt plana ytor. Jag rekommenderar dig verkligen att testa för dessa sjukdomar!

Hoppas det blir bättre, och lycka till.

Den kunde väl gå i hagen tidigare oxå.

Är den ridbar o utan snubbel?

Har inte ridit ännu, för jag jobbar .... men när jag var hemma på h så var han glad och busig, har inte sett honom :bump: på länge hihiih

Senast ändrad av en moderator:

Samma sak hände med min mammas häst. Han blev väldigt snubblig tidvis, på helt plana ytor. Jag rekommenderar dig verkligen att testa för dessa sjukdomar!

Hoppas det blir bättre, och lycka till.

frågade efter detta hos vet, med men ... vet ansåg att det inte behövdes, litar på henne:p

Tack !:bow:

frågade efter detta hos vet, med men ... vet ansåg att det inte behövdes, litar på henne:p

Tack !:bow:

Jag tycker ändå att du ska göra det!
Min mammas häst hade ju som jag skrev erlichia (bristande stavning), vilket då (för ca 10 år sedan) inte var så vanligt.

Min ponny hade borrelia, och blev efter TJAT av tre parter behandlad av veterinär. Han var hur dålig som helst, men blev frisk efter medicinering.

Hade ute vet. till mitt föl i veckan. Hon tog blodprov och massor, men hon skickade inte proverna för analys. Kan även tillägga att en annan vet. missade att mitt sto var HÖGdräktigt på ultraljud! ..

Red i dag och nu är han tillbaka ,sitt vanliga jag

Red i dag och nu är han tillbaka ,sitt vanliga jag

vad härligt:)
samma här. jag hade ET ute förra veckan han fick akupunktur, och har gjort lite hill-theraphy (longera i backe i hans eget tempo)

nu går han bättre igen:bow:

vad härligt:)
samma här. jag hade ET ute förra veckan han fick akupunktur, och har gjort lite hill-theraphy (longera i backe i hans eget tempo)

nu går han bättre igen:bow:

Gud vad roligt :bow:

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett snart 24 år gammalt varmblodssto. I somras började hon snubbla mycket vid ridning och vid några tillfällen gick hon ner på...
Svar
14
· Visningar
4 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka