Sommareksem, ras?

Sv: Sommareksem, ras?

Nej men jag minns att en bekants häst för några år sen troligen hade det. Den fick exem av alla spännen på grimmor träns mm mm.
Exem som belv fula sår:crazy:

Minns bara att de fick linda tex fårskinn mm runt alla spännen o sånt.:confused:

Min islänning fick våteksem en gång..men har aldrig haft sånt eksem som islänningar brukar ha...som tur är :)

Jag har en new forest som har eksem och min kompis lånar en ponny som har eksem vet inte vilken ras det är men det är inte ngn islänning och min ridlärares dotter har 2 ponnyer och båda dom har eksem och vet inte va de e för ras på dom heller men inte islänningar iaf!:P

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 380
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hundavel & Ras Detta gör mig så himla glad att läsa! Det går framåt, även om många på sociala medier inom berörda raser inte jublar, tror detta kan bli...
30 31 32
Svar
620
· Visningar
29 503
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar