L
lighty
Sv: Svårfödd 28 åring
ingen som vet?
ingen som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men hur mkt betfor kan man egentligen ge utan att vara orolig?
är så rädd att "överdosera"
Räknade på skoj ut vad detta går på ungefär i månaden. Ungefär 2100 kr i månaden. Även om pappa kanske får dra momsen återstår 1500 enbart i foder. Hoppas den andra hästen inte behöver samma foderstat!
Du kan ge en hel del. Det är nog inte så lätt att överdosera. Det som kan hända är nog mest att hästen blir tjock av energin. Men vad jag förstår så är inte det ngt problem. Hur mkt får hästen?
just nu får hon ca 500g torr betfor om dagen..har varit så rädd för att överdosera det
Kruxet är bara att hon inte äter lucern (gjorde inte det förut iaf, vi ska självklart testa igen).
Så vad kan man ge istället då?
De färdigfoder som finns här i närheten är Kraft, hippo o mustang.
För en gamling borde det väl vara bäst att ha det så lätt-tuggat som möjligt - är det då bättre med müsli istället för pellets?
Jo men jag tänkte såklart om hästen har bestämt sig för att inte vilja äta uppblött. Är du inte tankeläsare?
Borde det då vara bättre med müsli, eller är det bara i min hjärna det känns så?
Kapar tråden lite. Hoppas det är okej
Vad är bäst att ge istället för lucern?
Vår fjording är "bara" 23 men har haft lite svårt att hålla hull de senaste åren.
Har inte en aning om hur ensilaget kommer se ut så det kanske räcker med det och en gnutta kraft, men det är ju bra att vara förberedd och fodra på lite extra innan hon eventuellt faller ur.
Kruxet är bara att hon inte äter lucern (gjorde inte det förut iaf, vi ska självklart testa igen).
Så vad kan man ge istället då?
De färdigfoder som finns här i närheten är Kraft, hippo o mustang.
För en gamling borde det väl vara bäst att ha det så lätt-tuggat som möjligt - är det då bättre med müsli istället för pellets?